رئیس هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی آذربایجان‌شرقی گفت: از مسئولین استانی درخواست می‌کنیم که نیم‌نگاهی هم به ورزش‌های رزمی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار عصرتبریز، یوسف جاویدان عصر روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص هیأت انجمن‌های ورزشی رزمی استان اظهار کرد: این هیأت جز هیات‌هایی است که بزرگترین خانواده رزمی را دارد و فقط ۲۴۰ مورد عملکرد در نه ماهه داشته‌ایم.

وی ادامه داد: هیأت انجمن‌های ورزشی رزمی استان دارای ۱۵۰ انجمن، کمیته و گروه است که تعداد نیروها و ورزشکاران ما سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۹ سه برابر افزایش و امسال نیز نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است.

وی افزود: در حوزه‌ی داوری مسابقات همواره مشکل داشتیم؛ بنابراین اولین دوره‌ی داوری ملی در تاریخ ورزش‌های رزمی استان برگزار شد که ۱۳۵ نفر شرکت‌کننده داشت و برگزاری بیش از ۵۰ مسابقه استانی در سال ۱۴۰۰ و بیش از ۲۰ دوره داوری و مربیگری از جمله اقدامات ما بوده است.

جاویدان خاطرنشان کرد: در طول این مدت بیش از ۷۰ دوره مسابقات برگزار شد که این مسابقات فارغ از مسابقات دهه فجر بوده است همچنین اردوی تیم ملی کیک بوسینگ را در تبریز برگزار کردیم و بعد از سال‌ها یک ورزشکار ملی‌پوش هم در این رشته داشتیم و یک داور نیز از استان ما در این مسابقات حضور داشت.

وی اضافه کرد: از ورزشکاران و فعالین ورزش‌های رزمی که در طول شیوع ویروس کرونا از کار کردن بازماندند، مجدداً دعوت کردیم و تلاش کردیم با رایگان کردن مسابقات، علاقمندان را جذب کنیم که قول می‌دهم طی سال‌های آینده چندین ورزشکار در سطح جوانان و بزرگسالان در تیم ملی خواهیم داشت.

وی همچنین یادآور شد: تاکنون در کرسی‌های فدراسیون استان ما حضور نداشته است، از زمان آغاز خدمتم، رئیس فدراسیون تا به امروز هفت بار استان سفر کرده و تلاش کرده‌ایم در هر سفر او امکانات لازم را درخواست کنیم اما تعدد رشته‌های رزمی بسیار زیاد است و نیاز به مدیریت و هماهنگی دارد؛ بنابراین تلاش می‌کنیم تا با هماهنگی استان‌های شمالغرب کشور اردوهای مشترکی را برگزار کنیم.

رئیس هیات انجمن‌های ورزش‌های رزمی آذربایجان‌شرقی متذکر شد: خانه‌ای برای هیات‌های رزمی در تبریز نداشتیم و از زمان آغاز خدمت، سالن مخروبه‌ای را که در جنب مرکز هیأت‌های رزمی بود با اعتبار ۵۴۰ میلیون تومان بازسازی کردیم و به‌عنوان خانه هیات‌های رزمی در نظر گرفتیم اما محیط آن بسیار کوچک است به‌گونه‌ای که برای هر سبک ۷۰ سانتی‌متر می‌رسد.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون نمایندگان مجلس به جز کمک‌های معنوی هیچگونه کمک‌های مادی نداشته‌اند، گفت: تنها چیزی که می‌خواهیم، خانه ورزش‌های رزمی است که در برخی شهرستان‌های ما خانه رزمی وجود دارد اما تبریز فاقد یک خانه ورزش‌های رزمی است.

وی افزود: سال گذشته بالای ۹۰۰ میلیون برای رشته‌های رزمی هزینه کردیم در حالیکه که کل درآمد ما ده میلیون تومان از طرف اداره‌کل ورزش و جوانان استان و ۲۸ میلیون تومان نیز از طریق فعالیت‌های خودمان بوده است.

جاویدان با اشاره به برگزاری جلسه هیئات شمالغرب کشور در تبریز در خصوص آماده‌سازی رزمی کاران رشته موی تای برای المپیک ۲۰۲۸ نیز خاطرنشان کرد: استعدادیابی رشته موی تای را آغاز کرده‌ایم تا اگر این رشته به المپیک راه یابد، حرفی برای گفتن داشته باشیم چراکه رتبه این هیأت را از ۲۳ به رتبه پنج کشوری در طول یک سال اخیر ارتقاء داده‌ایم.

وی در خصوص رشته MMA افزود: در ورزش MMA پیشرو و قطب کشور هستیم و اولین قفس MMA در کشور را هیات‌ ورزش‌های رزمی آذربایجان شرقی برپا کرده و ششم بهمن ماه هم در تبریز مسابقات را برگزار کردیم.

وی در پایان تشریح برنامه‌های در نظر گرفته برای ایام الله دهه فجر تاکید کرد: ۴۴ برنامه در سطح استان تدارک دیده بودیم که از جمله آن برگزاری مسابقات قهرمانی استان در ممقان است که در طول دو روز آینده برگزار می‌شود همچنین اسفند ماه نیز میزبان یک دوره مسابقات کشوری خواهیم بود که ۲۵ استان در این مسابقات حضور خواهند داشت.

  • خبرنگار: سعید خسروشاهی