۳۰ برنامه هدفمند و مدرن برای تعالی صنعت استان تدوین کرده ایم
۳۰ برنامه هدفمند و مدرن برای تعالی صنعت استان تدوین کرده ایم
مدیرعامل شرکت شیرین وطن گفت: در این برنامه مدون؛ هم مسایل خود اتاق و هم رسالت های اجتماعی به صورت کتابی تهیه شده که به زودی رونمایی خواهد شد.

به گزارش عصرتبریز، خلیل وطن‌دوست، یکی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است که توانسته با هوش و ذکاوت و تلاش خود برای هزارن نفر شغل ایجاد کند و به رونق ‏اقتصاد و تولید کشور کمک کند،‏ او رئیس هیئت مدیره شرکت بزرگ شیرین وطن تبریز یکی از قطب های صنعت غذایی کشور، مؤسس و هیئت مدیره شرکت لوکومتیو ‏سازی آذرکیا تجارت و مدیرعامل چندین هلدینگ دیگر است.

اینک او پای در رقابتی انتخاباتی در اتاق بازرگانی تبریز گذاشته تا بتواند اهدافی را که سال‌ها برای تعالی صنعت و اقتصاد تبریز و آذربایجان پیش‌بینی کرده، عملیاتی کند. بر همین اساس؛ در جمع خبرنگاران حاضر شد تا پاسخگوی سؤالات اصحاب رسانه باشد.

وطن‌دوست با اشاره به این‌که باید واقعیت صنعت و اقتصاد امروز تبریز و آذربایجان به مردم بیان شود، خاطرنشان کرد: متأسفانه در طول سال‌های مختلف در حق صنعت آذربایجان و تبریز ظلم شده است، امروز رتبه صنعتی تبریز و استان را اگر بخواهیم با دیگر شهرهای صنعتی کشور مقایسه کنیم، وضعیت مطلوبی نداریم.

وی با بیان این‌که ۳۰ برنامه هدفمند و مدرن برای تعالی صنعت استان با اثرگذاری نفش اتاق بازرگانی تدوین کرده ایم، گفت: در این برنامه مدون؛ هم مسایل خود اتاق و هم رسالت های اجتماعی به صورت کتابی تهیه شده که به زودی رونمایی خواهد شد.

این کاندیدای انتخابات اتاق بازرگانی تبریز ادامه داد: بنا ندارم تمام زحمات صورت گرفته از سوی هیات مدیره های سابق را زیر سؤال ببرم، اما حقیقت امر آن است که نقد جدی به برخی اقدامات داریم و کارهایی پیش از این صورت گرفته که در شأن جایگاه تبریز نبوده است.

وطن دوست با انتقاد از برخی بداخلاقی های انتخاباتی در اتاق بازرگانی تبریز تصریح کرد: سؤالی که بنده دارم این است که چرا کاندیداهای برخی ائتلاف های رقیب، ما را تخریب می کنند و اصرار به کناره گیری ما از میدان انتخابات دارند؛ مگر قرار است در اتاق بازرگانی که چه اتفاقی بیفتد که حضور ما برای آقایان مانع خواهد شد؟

وی خاطرنشان کرد: سؤال دیگر بنده این استکه مگر اتاق بازرگانی در انحصار یک نفر است که همه راه ها به سوی او ختم می شود؟ باعث تأسف است که عده ای با شام و نهار به دنبال جمع آوری رأی هستند؛ این امر در واقع توهین به شعور فعالان اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و در یک کلام اعضای اتاق بازرگانی است.

وطن دوست با تأکید بر این‌که باید شایسته سالاری حاکم شود، افزود: باید به سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی انگیزه دهیم و فرش قرمز زیر پایشان بیندازیم، اگر کشور با معضلاتی همچون تحریم و فرار سرمایه مواجه است، نقش اتاق بازرگانی در مقابله با این مسأله بسیار حساس و اثرگذار می باشد.

وی با انتقاد از این‌که تنگ‌نظری برخی مسوولان نیز منجر به فرار سرمایه از استان شده است، خاطرنشان کرد: در حضور شما خبرنگاران با صراحت اعلام می‌کنم؛ در صورت پیروزی در انتخابات اتاق بازرگانی؛ اگر شش ماهه نتوانستیم کاری انجام دهیم، کناره گیری خواهیم کرد.

این کارآفرین نمونه کشور اتاق بازرگانی را پارلمان بخش خصوصی نامید و خاطرنشان کرد: اعتقاد دارم هر کسی که اصلح است، باید در هیات مدیره این اتاق حضور داشته باشد، به عبارتی باید به شایسته‌سالاری قائل باشیم، معتقدم اگر تنها به اساسنامه اتاق عمل کنیم؛ می توانیم اتاق اول کشور شویم.