همایش فرهنگ و سبک زندگی شهدا در تبریز برگزار می شود
همایش فرهنگ و سبک زندگی شهدا در تبریز برگزار می شود

رئیس دانشگاه تبریز از برگزاری همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا هم زمان با نیمه شعبان در این دانشگاه خبر داد و گفت: مقالات برگزیده همایش در نشریات تخصصی پژوهشی دانشکده علوم اجتماعی منتشر می شود.

محمدرضا پور محمدی اظهار کرد: آثار رسیده به دبیرخانه علمی این همایش تلاشی برای تبیین علمی نقشه راه در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که باید مورد مطالعه استادان رشته های علوم اجتماعی و متولیان امور فرهنگی قرار گیرد.
وی افزود: آثار رسیده به این همایش پس از داوری توسط اعضای علمی، اجازه انتشار به صورت یک ویژه نامه در نشریات تخصصی پژوهشی را دریافت می کنند.
پورمحمدی ابراز کرد: فرهنگ و سبک زندگی شهدا در عصر امروز یکی از شاخص ترین مسیرها برای داشتن جامعه ای سرشار از تعهد و آرامش است و تحقیق استادان و دانشجویان در این زمینه می تواند تسهیل کننده روش های ترویج این روش زندگی در جامعه باشد.
دبیر کمیته علمی همایش نیز از انتشار مقالات این همایش در پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) خبر داد و گفت: مقالات برگزیده ارسال شده استادان و دانشجویان به این همایش از مزایای درجات علمی نشر این مقالات بهره مند می شوند.
تورج هاشمی افزود: کمیته علمی همایش با انجام این اقدام بر درجه علمی این همایش افزوده و امیدواریم قشر دانشگاهی تلاش بیشتری برای تهیه و ارسال مقالات به این همایش انجام دهند.
وی تاکید کرد: ارسال مقاله از طریق استادان دانشگاهی به این همایش ملی موجب گسترش نگاه علمی و پویا به ترویج سبک زندگی اسلامی به عنوان خواست رهبر معظم انقلاب در سطح جامعه، جوانان و محیط دانشگاه می شود.
هاشمی خاطر نشان کرد: مهلت ارسال آثار به این همایش ملی تا ۲۲ اردیبهشت ماه سال جاری تمدید شده و علاقمندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

همایش ملی فرهنگ و سبک زندگی شهدا اول خرداد ماه همزمان با شب نیمه شعبان در دانشگاه تبریز برگزار می شود. علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به نشانی تارنمای این همایش www.Farhangeshohada.blog.ir مراجعه کنند.