اجرای ۲ تصفیه خانه لوکال فاضلاب با هدف مقابله با بحران کم آبی
اجرای ۲ تصفیه خانه لوکال فاضلاب با هدف مقابله با بحران کم آبی
شهردار منطقه ۷ تبریز از احداث دو تصفیه خانه لوکال فاضلاب با هدف مقابله با بحران کم آبی و حفاظت از محیط زیست در جنوب غرب تبریز خبر داد.

به گزارش عصرتبریز به نقل از شهریار، محمد رشتبری در تشریح این خبر گفت: تصفیه خانه لوکال با هدف مقابله با بحران کم آبی، پیشگیری از هزینه های تخلیه چاه سرویس های بهداشتی و در راستای حفاظت از محیط زیست و آبیاری فضای سبز در دو پارک کریمی مراغه ای و نیلوفر احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش از این چاه سرویس های بهداشتی این دو پارک به صورت دوره ای تخلیه می شد که بار مالی بالغ بر ۱۰ میلیون ریال در هر دوره داشت، اظهار کرد: این سیستم تصفیه به صورت بازیافت آنتی باکتریال بوده که نیاز به تخلیه چاه را از بین می برد و به این ترتیب انتقال فاضلاب که در طول مسیر همواره باعث انتقال آلودگی به محیط زیست می شد، از این چرخه حذف شد و خروجی این تصفیه خانه برای آبیاری و نگهداری فضای سبز مورد استفاده قرار می گیرد.

رشتبری با اشاره به بحران کم آبی عنوان کرد: یکی از پارامترهای مهم جوامع توسعه یافته بهره مندی از سیستم‌های جمع آوری تصفیه خانه فاضلاب است که با توجه به شرایط خشکسالی، استفاده از ظرفیت پساب فاضلاب خانه‌ها می‌تواند نقش موثری در حفظ و توسعه فضای سبز داشته باشد.

رشتبری اجرای این عملیات را از دوماه گذشته عنوان کرد که شرکت سازنده با انجام مطالعات کار خود را آغاز کردند و در ادامه افزود: برای احداث این تصفیه خانه ها در دو پارک اعتباری بالغ بر یک میلیاردو ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار صرف شد و طی سه روز آتی در محل پیش بینی شده در این دو پارک نصب خواهد شد.