بار اصلی جهاد تبیین بر دوش روابط‌عمومی‌هاست
بار اصلی جهاد تبیین بر دوش روابط‌عمومی‌هاست
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در خصوص جهاد تبیین، گفت: بار اصلی این موضوع بر دوش روابط‌عمومی‌های سازمان‌ها و نهادهاست.

به گزارش عصرتبریز، جهانبخش سلمانیان، روز پنجشنبه در همایش روز ملی ارتباطات و روابط‌عمومی‌ها در استانداری آذربایجان‌شرقی، افزود: روابط‌عمومی‌ها بار بزرگ اطلاع‌رسانی، تعامل و وکالت سازمان‌ها در بطن جامعه را بر عهده دارند.

وی اظهار کرد: بخش عمده کار روابط‌عمومی‌ها معطوف به حوزه رسانه‌هاست و در این حوزه باید پاسخگو و فعال باشند چراکه رابط اصلی سازمان‌ها با رسانه و جامعه هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: روابط‌عمومی‌ها باید در کنار ارتباط و روابط سازنده با رسانه‌ها، به عنوان وکیل سازمان‌ها زبان سخنگوی آن‌ها و گوش شنوای مشکلات مردم باشند.

وی، با بیان اینکه به عقیده کارشناسان حوز‌ه ارتباطات و روابط عمومی، عمر تثبیت شده روابط‌عمومی‌ها در دنیا به یک قرن و در کشور ما به ۷۰ سال بر می‌گردد، ادامه داد: علاوه بر کارکرد رسانه‌ای روابط‌عمومی‌ها، پیدا کردن و حل مشکلات حوزه فعالیت سازمان‌ها و نهادها از رسالت‌های روابط‌عمومی‌ها بوده و باید در جهت اعتمادسازی و جلب سرمایه‌ی اجتماعی تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه مولفه اصلی سرمایه‌ی اجتماعی، اعتمادسازی است، یادآور شد: روابط‌عمومی‌ها علاوه بر جامعه بیرونی، نگاه درون‌ساختاری نسبت به تعامل و گفت‌وگو با کارکنان مجموعه و انعکاس مشکلات و اقدامات انجام‌شد‌ه از سوی آنان برای حل این مشکلات را بر عهده دارند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری آذربایجان‌شرقی گفت: معرفی نقاط مثبت سازمان و نشان دادن نیمه پر لیوان به مردم و جامعه، پاسخگویی صادقانه و شفاف به مردم و جامعه و ایجاد تفاهم و رفع سوتفاهم‌ها بین سازمان و جامعه هدف، از دیگر رسالت‌های روابط‌عمومی‌هاست.

سلمانیان، افزود: پیش‌آگاهی و آماده‌سازی عموم برای اجرای برنامه‌ها از دیگر وظایف روابط‌عمومی‌ها بوده و باید در این راستا، زمینه‌سازی و پیوست پیشینه کارها را انجام دهند.

وی اظهار کرد: پاسخگویی به ابهامات و شبهات، اجرای مناسب برنامه‌ها و مناسبات، ایجاد حسن رابطه بین کارکنان و مسوولان، بازنمایی درست فعالیت‌ها و افکارسنجی عمومی از دیگر رسالت‌های روابط‌عمومی‌هاست.