هوشیار: تبریز پیشگام در اجرای پروژه‌های زیست محیطی
هوشیار: تبریز پیشگام در اجرای پروژه‌های زیست محیطی
شهردار تبریز با بیان اینکه تبریز پیشگام اجرای پروژه های زیست محیطی کشور است، گفت: طرح محلول پاشی و درخت مصنوعی ماحصل چهارشنبه های دانش بنیان شهرداری تبریز بود.

به گزارش عصرتبریز به نقل از شهریار، یعقوب هوشیار در رویداد ملی تعالی حمکرانی شهری که در تهران برگزار شد، اظهار کرد: حوزه حمل و نقل عمومی یکی از نیازهای اساسی کلانشهر تبریز بود که در این زمینه موفق به خرید ۳۰۰ دستگاه اتوبوس در سال گذشته شدیم و تاکنون ۱۸۰ دستگاه از این اتوبوس‌ها تحویل گرفته شده است.

وی با بیان اینکه قرداد خرید ۱۵۰ دستگاه اتوبوس با وزارت کشور بسته شده است و تنها ۲۵ دستگاه اتوبوس از این قرارداد تحویل داده شده، تصریح کرد: قرارداد خردید ۱۵۰ دستگاه دیگر با یک شرکت خودرو ساز داخلی منعقد شده و به شرطی از این شرکت اتوبوس خریداری می شود که اقدام به راه اندازی کارخانه و خط تولید در استان شود.
شهردار تبریز حوزه سلامت شهروندی با محوریت کاهش آلودگی هوا را یکی از راهبردهای مدیریتی شهر عنوان کرد و گفت: تبریز رکورددار نوسازی تاکسی در بین کلانشهرهای کشور است و در یک سال اخیر هزار دستگاه تاکسی جدید با وام های کم‌بهره وارد ناوگان تاکسیرانی شده است.

یعقوب هوشیار همچنین در بازید احمد وحیدی وزیر کشور از غرفه شهرداری تبریز در رویداد ملی تعالی حکمرانی شهری اظهار کرد: تبریز یکی از معدود شهرها می باشد که با نصب تابلو روز شمار در پروژه ها و افزایش سرعت اجرای پروژه باعث ا اعتماد آفرینی شهروندان به مدیریت شهری شده است.

وی با اشاره به دستور رئیس جمهور مبنی بر ساماندهی نیروی های شرکتی در کشور تصریح کرد: تبریز اولین شهری بود که طرح ساماندهی نیروهای شرکتی با استفاده از سهام دار کردن کارگران را کلید زد و در عمل به این اقدام از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.
شهردار تبریز با بیان اینکه طرح ابتکاری محلول پاشی و رفع آلودگی شهری با درخت مصنوعی ماحصل چهارشنبه های دانش بنیان شهرداری تبریز بود، گفت: کلانشهر تبریز امسال در بین شهرهای کشور پاک ترین هوا را داشت.

وی گفت: برای کاهش آلودگی هوا به صورت پایلوت یک درخت مصنوعی در تبریز نصب شده و تعداد آن به ۱۹ عدد افزایش خواهد یافت.

وی در تشریح فعالیت های عمرانی سال گذشته با بیان اینکه با اتکا به توان دخلی مجموعه عملیات عمرانی ۷ تقاطع همسطح و غیر همسطح به پایان رسید، خاطر نشان کرد: امسال شناسنامه زیباسازی در مناطق دهگانه تبریز تدوین می شود.

وی گفت: قرارهای خدمت یکی از طرح های ابتکاری در دوره فعلی مدیریت شهری است که تاکنون ۳۳ قرار خدمت برگزار شده که نتایج مطلوبی به همراه داشته است.

شهردار تبریز در خصوص اقدامات انجام یافته در زمینه مسیرگشایی ها با هدف ساماندهی محلات حاشیه نشین تبریز نیز گفت: پروژه های مسیرگشایی برای گره گشایی از معابر تبریز شتاب بیشتری گرفته به طوری که شهرداری تبریز برای اجرای طرح نجات تبریز بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان هزینه کرده است.

شهردار تبریز در پایان تصریح کرد: این پروژه بزرگترین مسیرگشایی تاریخ تبریز است که امسال به بهره برداری می‌رسد.

گفتنی است این نمایشگاه توسط اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری تبریز ترتیب داده شده است.