از جانبازان شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس تجلیل شد
از جانبازان شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس تجلیل شد

همزمان با روز ولادت بزرگ جانباز قیام کربلا حضرت قمرمنیر بنی هاشم و به همت امور ایثارگران سازمان منطقه آزاد ارس از جانبازان سرافراز دوران دفاع مقدس شهرستان جلفا و منطقه آزاد ارس تجلیل شد.

این مراسم که با حضور جمعی از مسئولین منطقه آزاد ارس و شهرستان جلفا در محل مرکز فرماندهی آتش نشانی و امداد نجات منطقه آزاد ارس برگزارشد ، میهمان ویژه مراسم سردار رضایی از جانبازان سرافراز دفاع مقدس طی سخنانی با اشاره به نقشه دشمنان اسلام در جهت مواجهه با انقلاب اسلامی ،  عنایت های خداوند بزرگ و مجاهدت های رزمندگان اسلام  را عامل ناکامی دشمنان اسلام برشمرد و افزود: با وجود حمایت و پشتیبانی همه جانبه شرق و غرب از رژیم صدام ، ملت ایران در نهایت مظلومیت و با تکیه بر نیروی لایزال الهی و اراده ملتی وفادار توانست جنگ را با سرافرازی و پیروزی به پایان برساند .

سردار رضایی با ذکر خاطراتی از عملیات مسلم ابن عقیل  خاطرنشان کرد در تمام لحظات این عملیات و در سایر عملیات ها عنایت حق تعالی شامل حال رزمندگان ما بود و اگر غیر از این بود پیروزی  در جنگ حاصل نمی شد چرا که دشمن مجهز به بهترین امکانات روز دنیا بود.

وی افزود وفتی رزمندگان اسلام در عملیات مسلم ابن عقیل که با رمز یا ابوالفضل العباس علیه السلام شروع گردید به تاسی از حضرت عباس قمقمه های خود را خالی می کنند تا همچون مولایشان تشنه به دیدار حق بشتابند، نشانه عمق ایمان و  باور رزمندگان اسلام بود که توانستند بر دشمن غلبه نمایند که این حقایق باید برای جوانان و نوجوانان بازگویی شده  و در کتاب ها آورده شوند تا فرهنگ جهاد و شهادت در جامعه زنده بماند .

در ادامه این مراسم   مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ارس با گرامی داشت نام و یاد حماسه آفرینی های جانبازان گفت: امنیت امروز ما حاصل حماسه آفرینی های جانبازان و رزمندگان دفاع مقدس است که با بر خورداری از روحیه غیرت و جوانمردی و با نثار جان و مال خود توانستند امنیت و آرامش را برای ما به ارمغان بیاورند .

عرب باغی با اشاره به سفر مکرر هیئت های اقتصادی از کشورهای مختلف به منطقه آزاد ارس و اذعان همین هیئت ها به امنیت بالای موجود در کشور با وجود نا امنی در کشورهای اطراف  افزود، این امنیت   که یک زیرساخت اساسی برای توسعه و آبادانی است ماحصل فداکاری جانبازان و ایثارگران است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تکریم اقدامات  مدافعین حرم گفت : امروز اگر رزمندگان ما برای دفاع از حرم عازم عراق و سوریه می شوند به این دلیل است که امنیت ملی ما با امنیت  عراق و سوریه گره خورده است و اگر امروز در سوریه و عراق  با ترورریست ها مقابله نکنیم ،  فردا باید در کوچه های شهرایمان با آنان بجنگیم .

عرب باغی با ذکر خاطره ای از دوران جنگ  وجود انگیزه خدمت و داشتن روحیه فداکاری را لازمه توسعه و پیشرفت برشمرد و خاظرنشان کرد در همه زمینه ها با بهره مندی از روحیه کار و تلاش خستگی ناپذیر و شبانه روزی  می توان به پیشرفت رسید .

 در ابتدای این  مراسم  محبوب ابراهیمی مسئول امور ایثارگران منطقه آزاد ارس ضمن خوش آمد گویی به حاضران در مراسم ، روز جانباز را به خانواده بزرگ جانبازان تبریک گفت ضمن اینکه از جانبازان منظقه آزاد ارس نیز با اهداء لوح تقدیر و تقدیم هدایایی تجلیل شد.

اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و صرف شام با مسئولین شهرستان و منطقه آزاد ارس در فضایی صمیمی  پایان بخش این مراسم بود