آل‌هاشم: بانک‌ها با مردم همکاری نمی‌کنند
آل‌هاشم: بانک‌ها با مردم همکاری نمی‌کنند
امام جمعه تبریز گفت: از بانک‌ها گلایه کنیم که با مردم همراهی نمی‌کنند چرا که دریافت تسهیلات ازدواج خیلی سخت شده است.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه که با حضور رئیس‌جمهور در سالن اجتماعات استانداری آذربایجان‌‌شرقی برگزار شد، اظهار کرد: جلسه بسیار شیرینی است، هم اهالی تولید و هم دست اندرکاران اداری حاضر هستند و در این جلسه یادی از مرحوم آقای مقیمی به عنوان پدر صنعت استان می‌کنم.

وی با اشاره به فهم زبان دنیا و پیروزی‌های دیپلماتیک ایران در دولت سیزدهم گفت: توافق گازی در ترکمنستان، چراغ سبز آمریکا برای پرداخت بدهی ارزی کره جنوبی به ایران، ۱۴۷ توافق همکاری خارجی در سفرهای رئیس‌جمهور، دو برابر شدن تبادل تجاری با عمان، سفر رئیس‌جمهور بلاروس به ایران بعد از سال ها، امید به توافق با مصر، شروع ساخت راه‌آهن رشت آستارا، عبور نخستین کریدور ریلی قزاقزستان و ترکمنستان و ایران ترکیه و توافق با عربستان تنها بخشی از این موفقیت‌ها هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم آذربایجان در سالروز قیام ۲۹ بهمن که فرمودند پرچم آزادی ایران در دست مردم آذربایجان است، افزود: این عنوان جای تعجب ندارد زیرا تاریخ آذربایجان گواه این نقش آفرینی است.

وی با تشکر از رئیس‌جمهور به واسطه تحقق مصوبات سفر اول استانی گفت: با این حال سیاست عرضه و تقاضا در مواد غذایی چون گوشت، مسکن و کاهش تورم باید در اولویت اقدامات دولت مردمی قرار گیرد تا عده‌ای مغرض نتیجه شیرین تلاش‌های شبانه‌روزی و جهادی دولت سیزدهم و دستاوردهای آن را به کام مردم تلخ نسازند.

امام جمعه تبریز متذکر شد: الحمدالله در سایه همدلی و وحدت مسئولان استانی اعم از نمایندگان مجلس، مدیران ادارات کل و اهالی بازار و اصناف و مدیران کارخانجات هیچ مشکل قابل طرحی غیر از مسائل معیشتی وجود ندارد.

وی به مشکلات و وضعیت نامناسب جاده زنجان به تبریز نیز اشاره کرد و اظهار داشت: متاسفانه شرایط این مسیر به حدی نامناسب است که مردم از شکستن چندین باره شاسی خودروهایشان در این بزرگراه گلایه دارند اما چون این اتوبان در اختیار بانک ملی بوده، هیچ کاری برای بهبود وضعیت این جاده انجام نشده است.

آل‌هاشم گفت: وحدت و همدلی بالای مسئولان و نمایندگان و مدیران استان اثر خود را در جریان اغتشاشات سال گذشته نشان داد و به همت نیروی‌های مسلح، اطلاعات استان و اعضای شورای تامین، رئیس دادگستری و رئیس شورای تامین آذربایجان‌شرقی بر خلاف بسیاری از شهرهای کشور، موردی در تبریز و استان نداشتیم و این اتفاق نیافتاده مگر در سایه روحیه ولایت‌مداری مردم که خودتان هم عشق و تعلق خاطر آنها را در مراسم استقبال دیدید.

وی ابراز کرد: ازدواج، فرزندآوری و اشتغال جوانان مطالبه مردم و انتظار رهبر معظم انقلاب است که هر چند از کارهای خوب انجام شده توسط دولت باید تقدیر کرد اما باید از بانک‌ها گلایه کنیم که همراهی نمی‌کنند چون در بانک نوشته است که یک ضامن برای اعطای وام ازدواج کافی است اما دریافت این تسهیلات خیلی سخت شده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: وقتی از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی‌ استان بازدید می‌کنم، از مشاهده برخی دستاوردها و اقدامات در این واحدها احساس غرور ملی می‌کنیم.