ساماندهی و اصلاح فضای فیزیکی بابا باغی تبریز انجام می‌شود
ساماندهی و اصلاح فضای فیزیکی بابا باغی تبریز انجام می‌شود
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از ساماندهی و اصلاح فضای فیزیکی بابا باغی تبریز خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، محمد فرشکاران در حاشیه بازدید از بخش‌های مختلف مجتمع درمانی بابا باغی تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم در این مجتمع برای سرمایه‌گذاری‌های بخش خصوصی کاملاً مهیا بوده و پشتوانه مردمی هم وجود دارد، در هر صورت این مرکز باید از حالت رکودی خارج شود.

وی افزود: با توجه به اینکه این مجتمع به عنوان یک برند و مرکز جذام کل کشور محسوب می‌شود امکان استفاده از فضاهای موجود و پتانسیل‌های مجتمع در توسعه گردشگری سلامت، ایجاد کلینیک روان درمانی و سلامتکده فراهم است.

فرشکاران با بیان اینکه لازم است فضای ۱۰۰ هکتاری مجتمع برای درآمدزایی و ایجاد گردش مالی به صورت خودگردان بهسازی شود، ادامه داد: برای ساماندهی و اصلاح فضای فیزیکی و ساختمان‌ها حمایت‌های لازم را انجام خواهیم داد.

وی بر ضرورت تعریف ردیف اعتباری ویژه برای مجتمع درمانی بابا باغی تبریز تاکید و تشرح کرد: برای تحقق این امر نهایت تلاش خود را به کار خواهیم بست.

رئیس مجتمع باباباغی تبریز نیز توضیح داد: ۳۵۰ بیمار مزمن روانپزشکی بستری فاقد حمایت‌های خانواده، ۱۰۰ بیمار جزامی و در مجموع ۴۵۰ نفر تحت پوشش مجتمع درمانی بابا باغی هستند.

علی اصغرزاده فرسودگی تأسیسات و نشتی آب، نقص فنی تأسیسات برق و کمبود نیروی انسانی را از جمله مشکلات مجتمع اعلام و اضافه کرد: موافقت اصولی ۳۵۰ تخت روان را برای مجتمع بابا باغی اخذ کرده‌ایم اما در تأمین نیروهای درمانی و پشتیبانی دچار چالش هستیم.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی در این مرکز، حمایت‌های مالی صورت گرفته از طرف سازمان را موتور محرکه طرح‌های عمرانی مجتمع و موجب ایجاد انگیزه مضاعف در پرسنل جهت جذب حمایت‌های مالی و معنوی بیشتر از سوی سایر نهادها و داستگاه‌ها دانست.