ضرورت اصلاح سهل انگاری‌های اتفاق افتاده در حوزه حجاب و عفاف
ضرورت اصلاح سهل انگاری‌های اتفاق افتاده در حوزه حجاب و عفاف
امام جمعه تبریز از برخی سهل انگاری‌های اتفاق افتاده در حوزه حجاب و عفاف به عنوان یک حرام شرعی و سیاسی انتقاد کرده و دستور اصلاح روند موجود را صادر کرد.

به گزارش عصرتبریز، جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر آذربایجان‌شرقی به ریاست نماینده ولی فقیه در استان در بیت امام جمعه تبریز و با حضور استاندار و نایب رئیس ستاد استان برگزار گردید.

در این جلسه حجت‌الاسلام آل‌هاشم ضمن تاکید بر لزوم حفظ جایگاه ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان به عنوان یک مجموعه نظارتی و سیاست گذار، بیان داشت:  همگی باید در راستای عمل به آیه شریفه “وَلْتَکُنْ مِنْکُمْ أُمَّهٌ یَدْعُونَ إِلَی الْخَیْرِ وَیَأْمُرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَیَنْهَوْنَ عَنِ الْمُنْکَرِ ۚ وَأُولَٰئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ” همکاری لازم با ستاد استان را به عمل آورند.

نماینده ولی فقیه در ادامه افزود: تذکر لسانی وظیفه همگانی است و در انجام این وظیفه الهی بایستی فقط تذکر مؤدبانه داده و عبور کنیم و نباید منتظر اصلاح وضع در همان لحظه باشیم که این همان اشتباهی است که باعث به انزوا رفتن این وظیفه الهی می‌شود.

وی همچنین بر لزوم حمایت‌های قانونی ستاد با همکاری دستگاه‌های مرتبط از آمرین به معروف و ناهیان از منکر تاکید نموده و در همین راستا تشریح هر چه بیشتر قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در دادگستری و فراجا با همکاری ستاد استان را لازم و ضروری عنوان کرد.

امام جمعه تبریز همچنین از برخی سهل انگاری‌های اتفاق افتاده در حوزه حجاب و عفاف و ولنگاری برخی مجموعه‌ها در انجام وظایف قانونی خود در برابر بی‌حجابی به عنوان یک حرام شرعی و سیاسی انتقاد کرده و دستور اصلاح روند موجود را صادر نمود.

در این جلسه، استاندار آذربایجان‌شرقی نیز ضمن تاکید مجدد بر جایگاه ستادی و نظارتی ستاد امر به معروف و نهی از منکر بر لزوم همکاری ادارات و دستگاه‌ها با ستاد استان تاکید نموده و اجرای هر چه بهتر دستورالعمل‌های حجاب و عفاف در ادارات را ضروری دانست.

در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن نستوهی، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان ضمن ارائه گزارشی از اهم اقدامات ستاد استان در یک سال گذشته با اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر بیان داشت: لازم است تا هر یک از اعضای ستاد به وظایف تعیین شده خود در قانون حمایت با دقت هر چه بیشتر عمل نمایند و این موضوع لازمه موفقیت ستاد استان در اجرای سیاست‌های تعیین شده چه در سطح ملی و چه در سطح استان می‌باشد.

همچنین در این جلسه جانشین سپاه عاشورا، سرهنگ گل محمدزاده و نیز سردار محمدی فرماندهی انتظامی استان به ارائه گزارشی از اقدامات خود در راستای اجرای قانون پرداختند.