ماجرا و پشت پرده تاسف بار کتک خوردن دختر ایرانی در بوکس قفسی (+عکس و فیلم)
ماجرا و پشت پرده تاسف بار کتک خوردن دختر ایرانی در بوکس قفسی (+عکس و فیلم)

صحنه های کتک خوردن دختر ایرانی در رینگ میارزه واقعا ناراحت کننده بود؛ بسیار پیگیری کردیم هم از فدراسیون رزمی و هم کاراته، روسای آن‌ها می گویند این ورزشکاران از سوی آن‌ها اعزام نشده‌اند.

عصر تبریز:صحنه های کتک خوردن دختر ایرانی در رینگ میارزه واقعا ناراحت کننده بود؛ بسیار پیگیری کردیم هم از فدراسیون رزمی و هم کاراته، روسای آن‌ها می گویند این ورزشکاران از سوی آن‌ها اعزام نشده‌اند. کتک خوردن و شکست سنگین بانوی رزمی کار ایرانی در مسابقات جهانی با واکنش های مختلفی مواجه شده است.

این مسابقات که امسال در ارمنستان برگزار شده است با شکست سنگین دختر ۱۳ ساله ایرانی و کتک خوردن شدید او به اتمام رسید.

ماجرا و پشت پرده تاسف بار کتک خوردن دختر ایرانی در بوکس قفسی

پس از انتشار این فیلم در شبکه های مجازی، مسئولین مختلف حوزه ورزش اقدام به تکذیب اعزام نماینده به این مسابقات کردند تا وضعیت ناخوشایند به‌وجودآمده را به‌اصطلاح ماله کشی کنند.

در همین راستا، مازیار ناظمی، رئیس روابط عمومی وزارت ورزش نیز به این سرشکستگی ورزشی واکنش نشان داده و خبر از برخورد با مسببان آن داده است.

وی نوشته است: «صحنه های کتک خوردن دختر ایرانی در رینگ میارزه واقعا ناراحت کننده بود، کلی پیگیری کردیم هم از فدراسیون رزمی و هم کاراته، روسای آن‌ها می گویند هیچ اعزامی برای این افراد نداشتند. در شورای برون مرزی هم درخواستی نداشتیم. چون همیشه با این شکل مسابقات به دلایل مختلف مخالفیم. حضور این بچه ها شخصی و بدون مجوز بوده و حتما هم با مسببان آن برخورد می کنیم و جلوی فعالیت آن مربی و سبک گرفته خواهد شد»

گفتنی است، برای این مسابقات MMA که از آن بعنوان «بوکس قفسی» یاد می شود، برخی ورزشکاراران به خصوص افرادی که دارای محرومیت های مختلفی از جمله دوپینگ و غیره هستند ، اقدام به دلال بازی و معرفی افراد برای شرکت در این مسابقات می کنند.

به گزارش عصر خبر، شرکت های مختلفی که بیشتر در کشورهای منطقه های اروپای شرقی و آسیای جنوب شرقی و قفقاز مشغول به فعالیت و اسپانسری هستند و اقدام به معرفی افراد برای شرکت در این مسابقات می کنند، حدود ۲هزار تا ۵ هزار دستمزد برای شرکت کننده ها در نظر می گیرند که البته بخش ناچیزی از آن به ورزشکار شرکت کننده تعلق می گیرد!

ورزشکاران از همه ورزش های جهان می توانند در این مسابقات شرکت کنند.

گفتنی است این نوع ورزش در ایران اجازه فعالیت ندارد و این دختر بعنوان نماینده ایران اجازه شرکت در مسابقات را نداشته است.