میدان شهید بهشتی؛ ظرفیت جدید گردشگری در تبریز
میدان شهید بهشتی؛ ظرفیت جدید گردشگری در تبریز
شهردار منطقه ۸ تبریز گفت: با ساماندهی اساسی و تکمیل نواقص میدان شهید بهشتی، شاهد حضور پر شور شهروندان در فضاهای داخلی سنگفرش و استفاده از امکانات احداث شده این میدان هستیم.

به گزارش عصرتبریز به نقل از شهریار، رضا جانفشان نوبری در خصوص ساماندهی میدان شهید بهشتی گفت: فضای موجود در میدان شهید بهشتی، مستعد اجرا و نصب المان های موضوعی است که برای اجرا به واحدهای مربوطه ابلاغ کرد و بلافاصله عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

رضا جان‌فشان افزود: بهسازی کلی فضای میدان، احداث سرویس بهداشتی عادی و ویژه شهروندان کم توان، اتاق مادر و کودک، نمازخانه با طراحی های خاص در حدود شمالی و جنوبی میدان را بخشی از امکانات ایجاد شده در این میدان اعلام کرد و افزود: برای ارتقای فضای سبز میدان شهید بهشتی، فلاورباکس های جدید تعبیه شد که به همراه بهسازی فضاهای سبز موجود در میدان جلوه ای زیبا و چشم نواز به این مکان داده است.

میدان شهید بهشتی، سپهر پروژه های بازآفرینی شهری در قلب تبریز

از لحاظ مبلمان شهری نیز، قرار دادن نیمکت های مدرن در حد جنوبی میدان، احداث دو آبنما در ضلع جنوبی و دور فرش سنگی میدان، نورپردازی فضای داخلی میدان، مرمت فرش سنگی داخل میدان، نصب چراغ‌ها و نورافکن‌ها برای تامین روشنایی، رنگ آمیزی نرده‌ها، ترمیم سنگفرش‌ها در مسیرهای تردد و معابر میدان و جداره سازی با سنگ، از جمله دیگر اقدامات شهرداری منطقه برای بهسازی و زیباسازی میدان شهید بهشتی است.

اما مهمترین طرحی که در این محدوده اجرا شده و مورد استقبال شهروندان نیز قرار گرفته، نصب وسایل و لوازم ورزشی و بدنسازی برای استفاده عموم و در کنار آن برگزاری مسابقات ورزشی است که هر ماه به طور رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد.

آبنمای جدید در قسمت میانی این محوطه نیز در مرحله آزمایش و رفع ایرادات قرار دارد که با راه اندازی نهایی، بر زیبایی منظر میدان خواهد افزود.

پر واضح است که محدوده میانی چهارراه شهید بهشتی، از جمله مکان‌های مورد نیاز و در عین حال نایاب در تبریز است و همت شهرداری منطقه ۸ برای ساماندهی و بهسازی و زیباسازی این مکان، بسیار ارزشمند است.

از این رو به جهت فقر فضاهای سبز تفریحی و پارک در محدوده مرکزی شهر، این روزها میدان شهید بهشتی تبریز به محل مناسبی برای گذران اوقات فراغت شهروندان تبدیل شده و همه روزه شاهد حضور عظیم و پرشور شهروندان در فضای داخلی میدان هستیم.