تست موشکی وزارت دفاع عامل حادثه امروز در گرگان
تست موشکی وزارت دفاع عامل حادثه امروز در گرگان
بنابر اخبار منتشره تست یک سامانه موشکی، عامل حادثه امروز در گلستان بوده است. قرار است وزارت دفاع به زودی اطلاعیه ای در این باره منتشر کند.

به گزارش عصرتبریز، حادثه‌ای که امروز در شهر گرگان پیش آمده بر اثر تست یک سامانه موشکی مجهز به کلاهک بارشی، توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رخ داده است. وزارت دفاع به زودی طی اطلاعیه‌ای جزئیات این حادثه را تشریح خواهد کرد.

در همین رابطه سخنگوی وزارت دفاع اعلام کرد در مناطق کویری داخل کشور آزمایش‌های سامانه پهپادی و آفندی انجام می‌شود که در یکی از این آزمون‌های تحقیقاتی یکی از سامانه‌ها دچار نقص فنی می شود و با انحراف از مسیر اصلی متلاشی می‌شود و قطعاتی از این سامانه متلاشی شده در مناطقی از شهر گرگان سقوط کرده و فرود آمده است.

سردار طلایی‌نیک گفت: خوشبختانه این مسئله تلفات جانی نداشته و اگر خسارت مادی به هموطنان وارد شده باشد از طرف وزارت دفاع جبران می‌شود. تیم های امدادی و عملیاتی در حال جمع اوری قطعات فرودآمده هستند.

وی گفت: ضمن تشکر از اهالی شریف گرگان انتظار داریم اگر قطعات باقی مانده‌ای را مشاهده کردند از دستکاری و جابجایی خودداری کنند تا تیم ها عملیاتی وظایف خود را در اسرع وقت به اتمام برسانند.

گفتنی است؛ از ساعات ابتدایی امروز برخی منابع خبری مدعی سقوط یک فروند پهپاد در گلستان شدند که بنابر اخبار موثق، این ادعا صحت نداشته است.