رادیو برون مرزی تبریز، همراه میهمانان ضیافت الهی در خارج از کشور
رادیو برون مرزی تبریز، همراه میهمانان ضیافت الهی در خارج از کشور

عصر تبریز: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و مغفرت، رادیو برون مرزی مرکز آذربایجان شرقی برنامه های ویژه ای را برای این ماه تدارک دیده است. به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ، هدف تمامی این برنامه ها فراهم کردن زمینه استفاده معنوی و بهره مندی بیشتر […]

عصر تبریز: همزمان با فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه رحمت و مغفرت، رادیو برون مرزی مرکز آذربایجان شرقی برنامه های ویژه ای را برای این ماه تدارک دیده است.

به گزارش روابط عمومی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی ، هدف تمامی این برنامه ها فراهم کردن زمینه استفاده معنوی و بهره مندی بیشتر روزه داران کشورمان و کشورهای همسایه از فیوضات ماه مبارک رمضان است که همزمان با آغاز ماه مبارک بصورت ویژه با مخاطبان همراه خواهد بود.

رادیو برون مرزی مرکز آذربایجان شرقی به عنوان یکی از پر مخاطب ترین شبکه های برون مرزی ، از مخاطبان خاصی در داخل و خارج از کشور از جمله جمهوری آذربایجان برخوردار است. این رادیو در بخش اول هر روز از ساعت ۳ بامداد پخش برنامه های خود را به زبان آذری و قفقازی آغاز و در ساعت ۱۰ صبح به پایان می برد . در بخش دوم هم تولید و پخش برنامه ها برای داخل کشور و خارج از مرزها از ساعت ۲۰ تا ۲۱:۳۰ ادامه پیدا می کند.

” الله قوناخلیغی ” عنوان ویژه برنامه سحرهای ماه مبارک رمضان رادیو برون مرزی مرکز آذربایجان شرقی است که قبل از اذان صبح پخش خواهد شد. این برنامه به مدت ۴ ساعت از ساعت ۳ بامداد تا ۷ صبح تهیه و با بخش های مختلفی چون پخش دعای سحر ، پخش تماس ها و پیام های مخاطبان، پخش مناجات ، گزارش مردمی و مسابقه تلفنی همراه خواهد بود.

” قیزیل گول ” هم برنامه دیگری از رادیو برون مرزی است که در آن سخنان و نظریه های دانشمندان خارجی راجع به شخصیت و اخلاق پیامبر گرامی اسلام تهیه و پخش می شود. این برنامه که از ارزش محتوایی بالایی برخوردار است روزهای جمعه ساعت ۹:۱۰ دقیقه از رادیو برون مرزی به روی آنتن می رود.

از دیگر برنامه های رادیو برون مرزی مرکز آذربایجان شرقی می توان به “لیریکا دفتری” اشاره کرد که سعی دارد ادبیات عرفانی و شعر عروض و آذری را احیا کرده و سطح آگاهی شنوندگان درباره شعرهای بعد از انقلاب اسلامی را بالا ببرد . این برنامه نیز روزهای پنجشنبه هر هفته از ساعت ۲۱:۱۰ دقیقه از رادیو برون مرزی پخش می شود.

“ریحانه” نیز برنامه ای است با موضوع زن و نقش آن در خانواده که هدف از آن نمایان ساختن جایگاه زن و زنان ایرانی و مسلمان در جامعه است. مخاطبان این برنامه می توانند روزهای چهارشنبه از ساعت ۹:۱۵ دقیقه صبح این برنامه جذاب را گوش کرده و از آن استفاده کنند.

ادبیات کلاسیک ایران و آذربایجان به نوعی ارزش های میراث ادبی ارزشمند کشورمان و جمهوری آذربایجان است که در برنامه “گوللوبوداق” روزهای سه شنبه از ساعت ۲۱:۱۰ بررسی می شود . هدف از تولید این برنامه آشناکردن و آگاهی دهی ادبی برای مخاطبان ایرانی و آذربایجانی است.

” سیاحت ” هم با موضوع گردشگری و سیاحت تهیه می شود و سعی دارد مخاطبان خارج از کشور را با اماکن دیدنی و گردشگری و نحوه مسافرت به  کشور ایران آشنا کند . این برنامه هم بیشتر گزارش محور بوده و هر هفته روزهای یکشنبه از ساعت ۸:۴۵ دقیقه صبح از صدای برون مرزی پخش می شود.

مخاطبان رادیو برون مرزی مرکز آذربایجان شرقی روزهای سه شنبه ساعت ۹:۱۵ دقیقه صبح شنونده ” موسیقی نشئه لری ” هستند که با پخش آثار موسیقی فاخر ایرانی و آذری ، سعی دارد شنوندگان را با سبک های مختلف موسیقی آشنا کند.

مخاطبان عزیز می توانند رادیو برون مرزی مرکز آذربایجان شرقی را روی موج FM ردیف های  ۳/۱۰۱ mhz و ۹/۱۰۱ mhz ، موج متوسط ردیف های ۷۰۲ khz   و ۱۳۲۳ khz   و موج کوتاه ردیف ۱۱۹۸۵khz  دریافت و از برنامه های آن استفاده کنند.