آل‌هاشم: برخی مدارس با کمبود معلم مواجه هستند
آل‌هاشم: برخی مدارس با کمبود معلم مواجه هستند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: آموزش و پرورش از منظر رهبری رکن اصلی تحول در آینده کشور است اما به علت کم‌اعتنایی به این دستگاه شرایط بغرنجی در این مجموعه به وجود آمده است.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با مهمانان کنفرانس وحدت و مسوولان نظام در سالروز ولادیت پیامبر (ص) مبنی بر اینکه «رژیم غاصب صهیونیستی رفتنی است و دولت‌هایی که به سراغ قمار عادی‌سازی با این رژیم رفته‌اند روی اسب بازنده شرط بسته‌اند»، افزود: با دل بستن به رژیم صهیونیستی نه تنها مشکل کشورها حل نمی‌شود بلکه درد و رنج دوچندانی برای آن‌ها ایجاد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ارتباط و اتصال با دشمنان اسلام و مسلمین که ناتوانی آن‌ها به اثبات رسیده است، حاصلی برای دولت‌های منطقه ندارد، اظهار کرد: رژیم غاصب صهیونیستی بی‌ثبات‌ترین دولت طول عمر خود را تجربه می‌کند به طوری که این رژیم غاصب از سال ۲۰۰۶ در هیچ جنگی پیروز نشده و هر هفته تجمعات اعتراضی بزرگ در داخل سرزمین اشغالی شکل می‌گیرد و جریان مقاومت هیمنه و اقتدار خود را دور تا دور رژیم صهیونیستی گسترانده است.

امام جمعه تبریز با اشاره به کمبود چند ۱۰ هزار نفری معلم در آموزش و پرورش، گفت: آموزش و پرورش از منظر رهبری رکن اصلی تحول در آینده کشور است اما به علت کم‌اعتنایی به این دستگاه شرایط بغرنجی در این مجموعه به وجود آمده است.

آل‌هاشم، با بیان اینکه این وضعیت مربوط به امروز نیست بلکه در طول دولت‌های گذشته به این مجموعه کوتاهی شده است، ادامه داد: با نگاه مقطعی و کوتاه مدت نمی‌توان مسایل اساسی و ریشه‌ای را جبران کرد.

وی یادآور شد: باید از آموزش و پرورش، آموزش با کیفیت را مطالبه کرد زیرا به خاطر بی‌توجهی گذشتگان هنوز در اول پله ایستاده‌ایم و باید شرایط تحصیلی عادلانه را برای همه دانش‌آموزان فراهم کرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به فرا رسیدن هفته نیروی انتظامی، گفت: یکی از نیازهای اصلی همه جوامع بشری، نظم، انضباط و امنیت است و پلیس یا به عبارتی نیروی انتظامی از نهادهای اصلی دخیل در ایجاد، افزایش و حفظ امنیت است.

آل‌هاشم، با بیان اینکه نیروی انتظامی در دوران دفاع مقدس ۱۳ هزار شهید تقدیم کرده است، افزود: این نیرو همچنینی بیش از ۲۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده و در زمینه‌های مختلف مبارزه با مواد مخدر، برقراری امنیت مرزها، مبارزه با اشرار، قاچاقچیان و گروهک‌ها فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: نیروی انتظامی محبوب مردم و مورد تکریم آنان است و فرماندهان و مسوولان این نیرو پاسخگوی مردم هستند.

امام جمعه تبریز با اشاره به نام‌گذاری امروز به عنوان روز دامپزشکی، گفت: دامپزشکی فراتر از یک حرفه و یک رسالت بزرگ است که حیات و سلامت حیوانات در دستان آن‌هاست و تلاش دامپزشکان برای حفظ سلامت حیوانات، تشخیص و درمان بیماری‌ها و نجات جان حیوانات قابل قدردانی است.

آل‌هاشم، ادامه داد: اهمیت دامپزشک در عرصه‌های بهداشت گوشت و مواد پروتئینی و کنترل سلامت و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان بسیار است دامپزشکی از مهم‌ترین نهادها برای بهبود وضعیت بهداشت عمومی است.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به روز روستا و عشایر، گفت: نقش عشایر و روستائیان در آبادانی کشور بسیار حیاتی است و نام‌گذاری این روز، در توسعه و ترویج فرهنگ روستائیان و عشایر از اهمیت بالایی برخوردار است.

آل‌هاشم، با بیان اینکه به فرموده امام راحل «عشایر ذخایر ملت هستند»، ادامه داد: روستاییان و عشایر در رشد اقتصادی و توسعه کشور نقش کلیدی ایفا می‌کنند و نباید آن‌ها را نادیده گرفت زیرا نوع زندگی و سبک زندگی روستائیان به ویژه عشایر، آن‌ها را به مردمانی غیور تبدیل کرده است.

وی یادآور شد: روستاها نمادی از ارزش‌ها و سنت‌های کشور هستند و مجموعه‌های فرهنگی و بافت اجتماعی ما را شکل می‌دهند و روستائیان و عشایر صمیمیت و همبستگی به طبیعت را به ما آموخته‌اند.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به آغاز هفته وقف، گفت: وقف عملی است که در آن اموال و منابع مالی به صورت دایمی به امور خیریه و اجتماعی اختصاص می‌یابد و اثرات آن فقط شامل فرد نمی‌شود بلکه امتیازات مادی و معنوی برای جامعه به ارمغان می‌آورد.

آل‌هاشم افزود: این عمل خداپسندانه در همبستگی و یکپارچکی اجتماعی نقش مهمی ایفا می‌کند و به توسعه توسعه جامعه، تحقق عدالت اجتماعی و کاهش آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند.

وی اظهار کرد: وقف می‌تواند در زمینه‌های مختلفی مانند آموزش، بهداشت، خدمات اجتماعی و فرهنگی، کمک به نیازمندان و پیشرفت علم و فناوری موثر باشد.

امام جمعه تبریز با اشاره به تذکر خود در نماز جمعه هفته گذشته در رابطه با مازوت‌سوزی نیروگاه تبریز، گفت: پس از این تذکر، از دفتر رئیس‌جمهور تماس گرفتند و اعلام کردند که رئیس‌جمهور در این خصوص به وزیر نفت دستور ویژه داده است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، از پیگیری نهاد رئیس‌جمهوری در این خصوص قدردانی کرد.