فرصت‌های اقتصادی «تبریز ۲۰۱۸» در خدمت بهبود شاخص‌های اجتماعی/۶۶۴۹ میلیارد تومان پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز
فرصت‌های اقتصادی «تبریز ۲۰۱۸» در خدمت بهبود شاخص‌های اجتماعی/۶۶۴۹ میلیارد تومان پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری تبریز

صادق نجفی با بیان این‌که فرصت‌های گردشگری «تبریز ۲۰۱۸» بهترین موقعیت برای توسعه شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی شهر است، اظهار داشت: تحقق این امر نیازمند عبور از حواشی و معطوف‌شدن به محتوای برنامه‌های اجرایی است.

عصر تبریز:شهردار تبریز، اشتغال را ریشه اصلی آسیب‌های اجتماعی دانست و گفت: با توجه به محدود بودن فرصت‌های اشتغال در ادارات و بخش‌های دولتی و نیمه‌دولتی، تنها راهکار عبور از این معضل، توسعه زمینه‌های سرمایه‌گذاری و مشارکتی است.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی با بیان این‌که فرصت‌های گردشگری «تبریز ۲۰۱۸» بهترین موقعیت برای توسعه شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی شهر است، اظهار داشت: تحقق این امر نیازمند عبور از حواشی و معطوف‌شدن به محتوای برنامه‌های اجرایی است.

وی از جهش چشمگیر در تعریف و اجرای پروژه‌های مشارکتی شهرداری تبریز خبر داد و تصریح کرد: حجم پروژه‌های مشارکتی شهرداری تبریز در سال‌های ۹۳ و ۹۴ به ترتیب، حدود ۳۰۰ و ۴۰۰ میلیارد تومان بود که این میزان، امسال در یک فرآیند چشمگیر به ۶ هزار و ۶۴۹ میلیارد تومان رسیده است.

شهردار تبریز این جهش را مطابق با اقدام‌ و‌ عمل در حوزه اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و افزود: امروز، با زمینه‌های ارزشمندی که در توسعه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهر ایجاد شده، شاهد اجرای پروژه‌های مشارکتی ارزشمند در مناطق کم‌برخوردار شهر هستیم که این امر، قطعاً در جهت‌گیری توسعه متوازن و عادلانه شهر موثر واقع خواهد شد.

نجفی، ظرفیت‌های گردشگری را از جمله راهکارهای تکیه بر اقتصاد درون‌زا و مقاوم عنوان کرد و افزود: اقتصاد شهری تبریز با برخورداری از پیشینه ممتاز تاریخی و فرصت‌های متنوع گردشگری، قطعاً می‌تواند به سمت توسعه درآمدهای پایدار حرکت کند.

وی خاطرنشان کرد: با در نظر داشتن انتخاب آذربایجان‌شرقی به عنوان استان پایلوت اقتصاد مقاومتی، اهمیت چشم‌انداز گردشگری «تبریز ۲۰۱۸» بیش‌ازپیش بارز می‌شود.

شهردار تبریز با بیان اینکه  این فرصت ویژه، تنها محدود به تبریز نیست، بلکه یک مزیت ملی است، اظهار داشت: پیگیری اهداف گردشگری، نیازمند توجه ویژه دولت است؛ در کنار این امر، باید با عملی‌ کردن شعار «هر شهروند، یک میزبان»، مسئولیت‌پذیری عمومی را در پیگیری اهداف گردشگری تقویت کنیم.