پاسخگویی به مردم در مدیریت شهری اولویت باشد
پاسخگویی به مردم در مدیریت شهری اولویت باشد
استاندار آذربایجان شرقی با تأکید بر ضرورت پاسخگویی به مردم و غیر قابل‌ اغماض بودن این اصل در حوزه‌های مختلف، از شهرداران خواست عمل به این موضوع را در اولویت کاری خود قرار دهند.

به گزارش عصرتبریز، عابدین خرّم روز یکشنبه، ۲۱ آبان در جمع شهرداران شهرستان تبریز اظهار کرد: نمی‌شود ما اسممان را مسئول بگذاریم و در مقابل مردم پاسخگو نباشیم، زیرا اگر مردم همراهی نکنند، تلاش مسئولان هدر می‌رود.

وی با تأکید بر اینکه مسئولان باید دقت کنند که تعامل با مردم موجب همراهی و همگرایی شود، افزود: راه‌اندازی بازارچه‌های دایمی میادین و تره‌بار می‌تواند بخشی از ترافیک سنگین تبریز را برطرف کند که انتظار می‌رود با هم‌افزایی میان شهرداری تبریز و سایر دستگاه‌های اجرایی جامه عمل بپوشد.

وی با تأکید بر ضرورت تداوم نشست شهرداران شهرستان تبریز، حل مشکلات مبتلا به شهری را منوط به بررسی کارشناسی و تصمیم‌گیری بر مبنای آن دانست.

نماینده عالی دولت در آذربایجان شرقی اظهار کرد: تبریز در منطقه‌ای حادثه‌خیز از نظر وقوع حوادث غیرمترقبه قرار گرفته که مجموعه مدیریت شهری باید برای مدیریت بحران آن تدابیر جدی اتخاذ کند.

وی خاطرنشان کرد: ما مجوز واردات یک هزار دستگاه ماشین‌آلات را از دولت گرفته‌ایم که با توجه‌ به ضعف شهرداری تبریز در این حوزه، می‌توان از این فرصت استفاده بهینه کرد.

وی اضافه کرد: در بعضی مناطق شهرداری با صرف هزینه اندک کارهای ارزشمندی انجام می‌شود که با استقبال مردم نیز مواجه می‌شود، اما در بعضی مناطق شهرداری زیباسازی مورد غفلت قرار گرفته است.

خرّم با بیان اینکه طرح‌های زیباسازی برای جلب رضایت شهروندان به‌ عنوان اصل اساسی در مدیریت شهری باید موردتوجه جدی قرار گیرد، یادآوری کرد: یکی از متغیرهای اصلی تأثیرگذار در جلب رضایت مردم از شهرداری‌ها، رفتار درست و مبتنی بر احترام با شهروندان عزیز است.

وی اضافه کرد: اگر رضایت‌مندی مردم افزایش یابد، حضور آنان در صحنه‌های مختلف پررنگ‌تر خواهد شد، البته جلب رضایت شهروندان باید دائمی و مداوم باشد نه مقطعی.

وی همچنین با اشاره به اینکه شهرداری شهر «قازان» روسیه، بوستانی پنج هکتاری را به نام «تبریز» در این شهر نامگذاری کرده است، گفت: قوانین موضوعه روسیه به گونه‌ای است که وقتی بوستانی به نام شهری نامگذاری می‌شود، شهرداری آن شهر باید کار ساماندهی و مبلمان آن را بر عهده بگیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با تقدیر از تلاش های شبانه روزی مجموعه شهرداری‌های شهرستان تبریز اذعان کرد: تغییرات محسوسی نسبت به گذشته در بخش پروژه‌های شهری و تشخیص معضلات و مشکلات مبتلا به تاریخی تبریز دیده می‌شود.

وی ادامه داد: تبریز میزبان مسافران زیادی است که انتظار دارند توسعه، عمران و آبادی این کلان‌شهر در شأن آن باشد.

وی افزود: اقدامات ۲ سال اخیر شهرداری تبریز، بخشی از این مشکلات را برطرف می‌کند که با برنامه‌ریزی دقیق دنبال می‌شود و غیرقابل‌اغماض است.

خرّم یادآوری کرد: در بخش حمل و نقل عمومی، اعم از مترو، اتوبوسرانی و تاکسیرانی، کارهای ارزشمندی انجام شده که در این زمینه از شهردار تبریز، اعضای شورای شهر و شهرداران مناطق قدردانی می‌کنم.

به نقل از استانداری آذربایجان شرقی، وی تاکید کرد: مجموعه این اقدامات سبب شده که ما بتوانیم در مقابل مردم پاسخگو باشیم، زیرا معتقدیم پاسخگویی مسئولان در برابر مردم اصل غیرقابل‌چشم‌پوشی است.