شناسایی ۲ هزار و ۵۰۰ نخبه در آذربایجان‌شرقی
شناسایی ۲ هزار و ۵۰۰ نخبه در آذربایجان‌شرقی
رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان‌شرقی گفت: آمایش نخبگان استان انجام شده و تلاش می‌کنیم در ۳۰ کارگروه بنیاد نخبگان آذربایجان‌شرقی از ظرفیت این نخبگان استفاده شود.

به گزارش عصرتبریز، یوسف زندی ظهر یکشنبه در نشست هم‌اندیشی با خبرنگاران گفت: فرصت‌سوزی بزرگترین مشکل در حوزه فناوری است و متأسفانه به مباحث ضروری در این حوزه پرداخت نشده است.

وی با بیان اینکه نگاه استارتاپی در دنیا درحال ترویج است، افزود: استارتاپ‌ها امید آینده کشور هستند و نیازمند عزم ملی برای بها و توجه عملی و جدی به شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها هستیم.

رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در راستای افزایش تولید دانش‌بنیان توجه به خلاقیت شرکت‌ها ضروری است، ادامه داد: استارتاپ‌ها راه میان‌بر توسعه اقتصادی و همه‌جانبه کشور هستند.

زندی با بیان اینکه ما در بنیاد نخبگان آذربایجان‌شرقی تلاش می‌کنیم روحیه اعتماد و خودباوری در پرتو علم را از کودکی نهادینه کنیم، ابراز داشت: بنیاد نخبگان، اجرای برنامه «شهاب» که شناسایی و هدایت استعدادهای برتر است را در حال اجرا دارد و هدف اصلی آن، شناسایی و تدوین اطلس استعدادی دانش‌آموزان برتر کشور و هدایت آنان در مسیر شکوفاسازی استعدادهای آنان است.

وی ادامه داد: زیست بوم شرکت‌های خلاق و نوآور باید گسترده شود، لازمه آن این است که شرکت‌های سرمایه‌گذاری به این سمت سوق یابند.

وی گفت: بنیاد نخبگان آذربایجان‌شرقی قدم در مسیر تحول و توسعه گذاشته است و در این زمینه از تمام توان و امکانات موجود و قانونی خود برای حمایت از نخبگان و افراد صاحب فکر و اندیشه استفاده می‌کند.

زندی بر ضرورت ترویج فرهنگ دانش‌بنیان و ریل‌گذاری برای فعالیت‌های استارتاپی نیز تاکید داشت و گفت: بخش‌های اقتصادی در کنار جوانان مستعد باید قرار گیرند، چرخه اکوسیستم استارتاپی کشور هنوز به بلوغ نرسیده است.

وی با اشاره به این‌که یکی از اهداف دولت سیزدهم، فراهم‌سازی بستر ورود دانش‌آموزان مستعد به عرصه کار و چرخه باور است و نباید صرفا به مدارک آکادمیک اکتفا کرد، گفت: بحث اعتمادسازی بسیار مهم است و نیازمند پمپاژ امید در جامعه هستیم البته امید به معنی صرف ادعا نیست. باید به معنی واقعی و بر اساس داشته‌ها در آینده امید به جامعه تزریق شود.

وی با تاکید بر ضرورت ارتباط علم با صنعت گفت: دانشگاه‌ها باید با صنعت ارتباط مستقیمی داشته باشند. تبدیل علم به ثروت دغدغه بزرگی در کشور است.

رئیس بنیاد نخبگان آذربایجان‌شرقی از شناسایی ۲ هزار و ۵۰۰ نخبه در استان خبر داد و گفت: آمایش نخبگان استان انجام شده و تلاش می‌کنیم در ۳۰ کارگروه بنیاد نخبگان آذربایجان‌شرقی از ظرفیت این نخبگان استفاده شود.

وی، بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان خبری برای ایستادگی در مقابل امپرلیالیسم خبری دنیا را لازم دانست و افزود: در همان اوایل انقلاب اسلامی گفتیم که ما می‌توانیم و این موضوع بر اساس عقلانیت مشخص و نه شعار بود. اکنون نیز علی‌رغم این‌که در حوزه‌های فنی، مهندسی، صادرات داروهای خاص، قدرت دفاعی، کشاورزی و … به رشد و توسعه دست یافته‌ایم اما هنوز اکوسیستم استارتاپی کشور راه‌اندازی نشده و باور و عینیت نیافته است.