بسیج مظهر عظمت ملت و نیروی کارآمد کشور است
بسیج مظهر عظمت ملت و نیروی کارآمد کشور است
امام جمعه تبریز گفت: بسیج مظهر عظمت ملت و نیروی کارآمد درونی کشور است و بهترین مدافع اسلام و انقلاب است که این را در همه عرصه‌ها نشان داده است.

به گزارش عصرتبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، امام جمعه تبریز، امروز، سوم آذرماه، در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تبریز، گفت: انتخابات، قدرت آفرین برای کشور و تهدیدزا برای دشمن است و صندوق رای همواره در جامعه ما دارای شان و جایگاه بزرگی است؛ انتخابات در نظام دینی ما هیچگاه تشریفاتی نبوده است و امامین انقلاب همواره روی مشارکت حداکثری تاکید داشتند.

وی افزود: در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با اعضای فقهای شورای نگهبان و حقوقدانان، ایشان بر همگان تکلیف کردند که زمینه حضور پرشور مردم را فراهم کنند.

آل‌هاشم، با بیان اینکه هر از گاهی صحبت از تحریم انتخابات توسط برخی جریان‌های سیاسی در رسانه‌های خارجی منتشر می‌شود ادامه داد: این حرف‌ها خدمت به جامعه نیست و دقیقاً حرف فتنه گران سال ۸۸ است. آنها نمی‌دانند که اکثر جریانات سیاسی در داخل کشور که در حال فعالیت هستند برای حضور حداکثری در انتخابات آماده شده‌اند.

امام جمعه تبریز، خاطرنشان کرد: هر کسی دلسوز ایران و این مردم است باید مدافع مشارکت حداکثری در انتخابات باشد ولو مذهبی نباشد؛ ایرانی که هست.

وی در بخش دیگری از خطبه‌ها به آتش بس موقت میان حماس و رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: این توافق آتش‌بس از چند منظر قابل بررسی است و باید اذعان کرد که روند فعلی جنگ اگر ادامه یابد و یا متوقف شود، در هر صورت باخت و شکست آن برای رژیم صهیونیستی است چرا که به هیچ یک از اهداف اعلامی خود نزدیک نشده است چه برسد به دستیابی به آنها.

آل‌هاشم ادامه داد: قطعاً از سرگیری دوباره جنگ، هزینه مضاعفی برای صهیونیست‌ها خواهد داشت و این جنایات رژیم صهیونستی نیز نشانگر این حقیقت است که ماشین جنگی رژیم فرسوده و از کار افتاده است.

خطیب جمعه تبریز، گفت: رژیم صهیونیستی از سال ۲۰۰۰ در هر جنگی که وارد شده است یا مجبور به پذیرش آتش‌بس شده و یا عقب‌نشینی کرده و یا شکست خورده است.

وی یادآور شد: رژیم صهیونسیتی به دنبال آتش‌بس چهار روزه، یک هفته و ۱۰ روزه است و باید به صراحت گفت که این شکست تنها برای رژیم صهیونیستی نیست بلکه برای آمریکا و همه طرفداران اسرائیل غاصب است. اگر جنگ غزه برای رژیم فاجعه‌بار است برای کارفرمای این رژیم یعنی آمریکا فاجعه بارتر بوده است.

آل‌هاشم در ادامه به بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه هوا و فضای سپاه پاسداران اشاره کرد و گفت: در بازدید رهبر معظم انقلاب از نمایشگاه دستاوردهای نیروی هوا و فضای سپاه ایشان گفتند این پیشرفتها برای همه ما شیرین و افتخار آفرین بود.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، متذکر شد: موفقیت نیرو‌های مسلح نمونه خوبی برای دستگاه‌های دیگر است؛ چرا که در اینجا نیروی انسانی با انگیزه در کنار تخصص خود و با اطاعت از رهبر معظم انقلاب کاری کرده‌اند تا قدرت و قوت آنها یک الگوی قابل اتکا برای همه باشد. اگر امروز در نیرو‌های مسلح اقتدار و موفقیت را مشاهده می‌کنید به خاطر ایمان و اقتدار در سایه تبعیت از فرمانده کل قوا است.

وی در ادامه افزود: پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج است؛ حضرت امام راحل عقیده داشتند بسیج لشکر مخلص خدا است و همیشه به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خوردند چرا که بسیج معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت‌یافتگان نام و نشان در گمنامی گرفتند.

آل‌هاشم، به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص بسیج اشاره کرد و گفت: بسیج مظهر عظمت ملت و نیروی کارآمد درونی کشور است و بهترین مدافع اسلام و انقلاب است که این را در همه عرصه‌ها نشان داده است.