برگزاری مزایده واگذاری ۳۵۹ معدن در آذربایجان‌شرقی
برگزاری مزایده واگذاری ۳۵۹ معدن در آذربایجان‌شرقی
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی از برگزاری مزایده برای بهره‌برداری از ۳۵۹ فقره محدوده معدنی در استان خبر داد و گفت: این مزایده در بیست و نهم آذر امسال برگزار می‌شود.

به گزارش عصرتبریز، محمدجعفر عظمایی روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این مزایده به لحاظ تعداد محدوده‌ها در نوع خود بی نظیر است و شامل ۱۲۷ فقره پروانه بهره‌برداری سلب صلاحیت شده، ۴۲ فقره گواهی کشف، ۳۵ فقره مجوز برداشت، ۷۸ فقره پروانه اکتشاف، ۷۱ فقره محدوده اکتشاف و ۶ فقره هم در قالب بسته سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی ادامه داد: اسناد و اطلاعات معادن مورد نظر در سامانه تدارکات الکترونیکی دولت موسوم به “ستاد” منتشر شده است و متقاضیان تا ۱۸ آذر می‌توانند به اسناد دسترسی داشته و تا ۲۸ آذر فرصت دارند تا اطلاعات خود را تکمیل کنند.

دبیر شورای معادن استان با اشاره به اهمیت برگزاری مزایده محدوده‌های معدنی در اطلاع رسانی صحیح به جامعه هدف افزود: شفافیت، دسترسی آسان به اطلاعات و امنیت بالا از جمله مزایای مهم این سامانه است.

عظمایی اظهار کرد: از طریق مزایده عمومی در شرایط یکسان، افراد واجد شرایط صلاحیت‌های فنی و مالی که بالاترین قیمت را ارائه کنند؛ برنده مزایده خواهند بود.

وی ادامه داد: همچنین برخی از معادنی که سال گذشته واگذار شده بودند امسال به دلیل عدم ایفای تعهدات، دوباره در مسیر مزایده قرار گرفته‌اند و واگذار می‌شوند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی گفت: از ۶۱ نوع ماده معدنی در استان بیش از ۳۰ نوع ماده معدنی و یا به عبارتی از تمام گروه‌های معدنی اعم از پلی متال، فلزی و زغال سنگ در مزایده امسال وجود دارد.

عظمایی اضافه کرد: با توجه به انفال بودن معادن، بر اساس ماده ۲۰ قانون معادن، مکتشف یا بهره‌بردار در صورتی که به وظایف قانونی خود عمل نکند؛ مکلف به سلب صلاحیت محدوده‌های معدنی هستیم.