ارائه نیازهای فناورانه سازمان‌ها و صنایع در رینوتکس ۲۰۲۳
ارائه نیازهای فناورانه سازمان‌ها و صنایع در رینوتکس ۲۰۲۳
ارائه نیازهای فناورانه سازمان‌ها و صنایع در قالب رویدادهای ریورس‌پیچ یا چالش معکوس، از برنامه‌های اصلی یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۳) است.

به گزارش عصرتبریز، ریورس‌پیچ (Reverse Pitch) یا چالش معکوس یک رویداد کارآفرینی تقاضامحور است که در آن، به جای این که استارتاپ‌ها، ایده‌های تجاری خود را معرفی کنند، این سازمان‌ها و صنایع و شرکت‌ها هستند که نیازهای خود را معرفی و تیم‌های خلاق و استارتاپی، محصولات و خدمات نوآور خود را متناسب با این نیازها خلق می‌کنند.

این رویکرد مزایای زیادی دارد؛ زیرا شرکت‌های بزرگ و باتجربه، چالش‌های بازار را می‌شناسند و می‌توانند ایده‌هایی را برای استارتاپ‌ها مطرح کنند تا به هدفی پربار و سودآور دست یابند.در واقع، ایده‌ها و محصولاتی که در این رویکرد خلق می‌شوند، شانس بسیار بیشتری برای موفقیت دارند؛ چراکه براساس یک نیاز واقعی شکل گرفته‌اند و تامین مالی و همچنین بازار فروش آنها تضمین‌شده است.

ریورس پیچ همچنین شانس کار روی پروژه‌ای که ممکن است ماه‌ها بعد غیرضروری یا اشتباه تصور شود را به حداقل می‌رساند.

ریورس‌پیچ (Reverse Pitch) یکی از رویدادهای اصلی و مهم رینوتکس امسال است و استارتاپ‌ها می‌توانند با شرکت در آن، از نیازهای فناورانه صنایع و شرکت‌ها مطلع شده و متناسب با تخصص و توانمندی خود نسبت به خلق محصولات نوآورانه اقدام کنند.

مسئول کمیته رویدادهای رینوتکس ۲۰۲۳ در این رابطه می‌گوید: امسال بحث ارائه نیازهای فناورانه، به طور ویژه در برنامه‌های نمایشگاه مورد توجه قرار گرفته و در حوزه‌های مختلف رویدادهایی در این راستا برگزار می‌شود.

رسول خالقی افزود: یکی از مهم‌ترین رویدادهای ریورس‌پیچ امسال در حوزه صنایع شیمیایی، مهندسی مواد و پلیمر است که در سومین روز نمایشگاه یعنی در روز ۱۶ آذر از ساعت ۱۶ در استیج رینوتکس برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: ارائه نیازهای فناورانه صنعت غذایی نیز از ساعت ۱۵ همان روز برگزار خواهد شد و صاحبان این دسته از صنایع می‌توانند به ارائه نیازهای فناورانه خود بپردازند.

مسئول کمیته رویدادهای رینوتکس گفت: یکی دیگر از رویدادهای ریورس‌پیچ امسال در حوزه طراحی و ساخت تیرهای برق هیبریدی است که با همکاری دانشگاه شهید مدنی آذربایجان و شرکت توزیع نیروی برق تبریز در نخستین روز نمایشگاه (۱۴ آذر) از ساعت ۱۵ برگزار می‌شود.

خالقی خاطرنشان کرد: علاوه بر این، رویدادهایی نیز برای ارائه نیازهای فناورانه در حوزه‌های خدمات شهر هوشمند، محیط زیست و افراد دارای محدودیت‌های حسی و حرکتی پیش‌بینی شده است که زمان برگزاری آنها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

یازدهمین نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی (رینوتکس ۲۰۲۳) از ۱۴ تا ۱۷ آذر امسال از ساعت ۱۳ الی ۱۹ در محل نمایشگاه بین‌المللی تبریز برگزار می‌شود.

در این نمایشگاه، علاوه بر حضور شرکت‌های دانش‌بنیان و صاحبان طرح‌های فناورانه، رویدادهایی در حوزه‌های مختلف فناوری و نوآوری برای علاقمندان پیش‌بینی شده است.

ثبت‌نام رویدادهای رینوتکس ۲۰۲۳ از طریق سایت رینوتکس به نشانی www.rinotex.ir انجام می‌شود و علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با دبیرخانه این نمایشگاه نیز تماس بگیرند.

نخستین رویداد جانبی رینوتکس ۲۰۲۳، بوت‌کمپ صادراتی است که از روز ۵ آذر به مدت ۵ روز در اتاق بازرگانی تبریز برگزار خواهد شد.