به گزارش عصرتبریز، فرهاد فرهودی در جلسه شورای آموزش و پرورش منطقه تیکمهداش و شهرستان بستانآباد اظهار داشت: سال گذشته ۹۴ پروژهی آموزشی و امسال تا به امروز، ۱۰۵ پروژه افتتاح کرده و تحویل آموزش و پرورش دادهایم ولذا پیشبینی میشود تا این رقم تا پایان ۱۴۰۲ به ۱۳۰ پروژه افزایش یابد؛ پروژههای تحویلی به آموزش و پرورش به نسبت سال قبل علیرغم عدم افزایش اعتبارات، ۲ برابر شده است که تنها فرمول این اتفاق، صرفهجویی و کار جهادی همکاران و پرسنل نوسازی مدارس استان است.
وی افزود: یکی از پارامترهای توزیع اعتبارات فضاهای آموزشی، سرانه آموزشی است. متوسط سرانه آموزشی در استان آذربایجان شرقی، ۵/۱۷ ، در منطقه تیکمهداش ۶.۵ و در بخش مرکزی شهرستان بستانآباد به دلیل تراکم بالای دانشآموز، ۲/۶۲ است.
فرهودی با بیان این که سیاست نوسازی مدارس استان جمعآوری پروژههای نیمه تمام ظرف ۳ سال است، گفت: اولین سیاست ما و اولویت دولت، تکمیل پروژههای نیمه تمام است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجانشرقی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ با احتساب افتتاح امروز در روستای قره بلاغ تیکمهداش، ۶ پروژه شامل ۱۷ کلاس درس در شهرستان بستانآباد، تحویل ادارات آموزش و پرورش بستانآباد و تیکمهداش داده شده است که یک پروژه شامل ۶ کلاس درس نیز تا پایان سال تحویل داده خواهد شد که بر اساس آمار، امسال ۲۳ کلاس درس تحویل خواهیم داد که ۱۲ کلاس به صورت خیری بوده است.
وی افزود: در سال ۱۴۰۳ نیز تصمیم داریم تا ۴ پروژه شامل ۱۸ کلاس درس که به جز پروژههای خیری است، به آموزش و پرورش تحویل دهیم.
فرهودی خاطرنشان کرد: یک سوم اعتبارات نوسازی مدارس استانی و دو سوم این اعتبارات ملی است، یعنی هر مبلغی که در شورای برنامهریزی شهرستان تصویب شود وظیفه ما تامین دو برابر آن مبلغ از اعتبارات ملی است و لذا اعتبارات عمرانی مصوب کمیته برنامه ریزی شهرستان بستانآباد برای آموزش و پرورش بسیار ناچیز بوده و از این رو نیازمند توجه ویژه از سوی فرمانداری شهرستان و مسئولین امر آموزش و پرورش بستانآباد است.
وی اظهار داشت: تکمیل پروژههای نیمه تمام و بازسازی مدارس دیگر در روستای شهرستان بستانآباد، نیازمند همراهی مسئولین امر در این شهرستان است چرا که اعتبارت استانی در قالب نوسازی مدارس در سراسر استان شدیدا رشد پیدا کرده ولی این رشد در شهرستان بستانآباد مشاهده نمیشود. باید توجه داشت که ایران قوی در راستای مدرسه قوی شکل میگیرد و لذا اولویت با مدرسه است.
این مقام مسئول در نظام تعلیم و تربیت بیان کرد: وظیفه نوسازی مدارس، تجهیز مدارس جدیدالاحداث است ولی ما در استان با استفاده بهینه از اعتبارات، به مدارس دیگر نیز کمک میکنیم.
فرهودی گفت: اصلیترین مشکل در نظام تعلیم و تربیت، عدم توجه به نگهداری مدارس است به طوری که در این امر مشکلات فراوانی داریم و بر اساس بررسیهای صورت گرفته، مشکلات عمده مدارسی که عکسها و اخبار آنان در فضای مجازی منتشر میشوند، در اثر عدم نگهداری مناسب است و لذا از این رو از اصحاب محترم رسانه خواهشمندیم تا ما را در ارتقا فرهنگ نگهداری از مدارس یاری کنند.
وی در پایان بیان کرد: امیدواریم تا با یاری مردم و دولت، بتوانیم تا همهی مدارس غیر مستحکم در استان را ساماندهی کنیم.