لزوم راه‌اندازی FATF داخلی برای مبارزه با فساد
لزوم راه‌اندازی FATF داخلی برای مبارزه با فساد
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس گفت: اگر خواهان مبارزه با فساد، رانت و شفافیت هستیم باید FATF داخلی را راه‌اندازی کنیم.

به گزارش عصرتبریز، مسعود پزشکیان صبح جمعه در همایش نکوداشت روز دفاتر رسمی که در تالار معلم تبریز برگزار شد، اظهار کرد: من همراه رؤسای هشت دانشگاه کشور حدود ۳۰ سال قبل برای دوره آموزشی به یک کشور سفر کردیم، آنجا به تعداد دانشگاه‌های کشور افتخار می‌کردیم در حالی که متوجه اشتباه و عمق فاجعه نبودیم.

وی مباحث اقتصادی را به چهار عرصه تولید، کیفیت، مقدار و عرضه تقسیم کرده و افزود: شما برای چه چیزی این همه دانشگاه را برای ۶۰ میلیون نفر جمعیت تأسیس کرده‌اید؟! امروزه نزدیک به ۳۰۰۰ دانشگاه در کشور داریم، ولی با چه کیفیت و مهارتی که در بعضی از مراکز اعضای هیأت علمی دارند، ولی دانشجویی در آنها تحصیل نمی‌کند و سیاستگذاران عمر، آرزو و زمان جوانان را هدر می‌دهند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس FATF داخلی را راه حلی برای مبارزه با فساد قلمداد کرد و گفت: اگر خواهان مبارزه با فساد، رانت و شفافیت هستیم باید FATF داخلی را راه‌اندازی کنیم.

وی بر لزوم اتصال اطلاعات و داده‌های کد ملی، کد پستی، کاداستر، ماده ۱۶۹ قانون مکرر مالیات‌ها تاکید کرد و یادآور شد: جمهوری اسلامی با اتصال این موارد می‌تواند جلوی رشوه، قاچاق، زمین‌خواری و دادن اطلاعات غلط به سازمان دارایی را بگیرد و این امر موجب شفافیت می‌شود، در شرایطی که در کشور ما پول، کشتی و نفت بدون هیچ دلیلی گم می‌شوند.