تحقق ۱۱۳ درصدی بودجه شهرداری منطقه ۹ از ابتدای سال جاری
تحقق ۱۱۳ درصدی بودجه شهرداری منطقه ۹ از ابتدای سال جاری
شهردار منطقه ۹ تبریز از تحقق ۱۱۳ درصدی بودجه مصوب این منطقه خبر داد.

به گزارش عصرتبریز به نقل از شهریار، هادی بدری حامد با اشاره به پیشرفت ۱۱۳ درصدی تحقق بودجه در یازده ماه گذشته سال ۱۴۰۲ نسبت به ۸۶ درصد تحقق بودجه یازده ماهه سال ۱۴۰۱ گفت: بی تردید، این پیشرفت مرهون الطاف خداوندی و تلاش و همت بی وقفه کلیه حوزه های کاری شهرداری منطقه ۹ و نیز مساعد بودن شرایط اقلیمی برای عدم توقف روند اجرایی کلیه پروژه ها و خدمات رسانی شبانه روزی در سطح منطقه است.

شهردار منطقه ۹، افزایش میزان تقاضا برای صدور پروانه ساختمانی (مسکونی و غیر مسکونی)، عوارض مازاد بر پروانه، عوارض ارزش افزوده ناشی از اجرای طرح های عمرانی و نیز تغییر کاربری را از مهم ترین منابع درآمدی پایدار جذب و کسب درآمد این منطقه برشمرد که بیشترین تأثیر را در نمود رو به رشد عملکرد فنی، عمرانی و خدمات اجرایی منطقه ۹ در طی یازده ماه گذشته سال جاری داشته است.

بدری حامد، سپس به بررسی میزان درآمد و هزینه منطقه ۹ پرداخت و در این باره، اینچنین توضیح داد: از مجموع بودجه مصوب سال ۱۴۰۲ این منطقه به میزان ۴۲۸ میلیارد تومان، طی یازده ماه گذشته سال جاری با ۱۱۳ درصد تحقق بودجه روبرو هستیم که نسبت به سال گذشته در همین مدت زمان، از رشدی برابر ۳۱ درصد برخوردار شده ایم.

وی همچنین گفت: خوشبختانه در طول یازده ماه گذشته با ۱۱۲ درصد تحقق بودجه در دو حوزه مهم فنی و عمرانی و نیز خدمات شهری نسبت به بودجه مصوب این حوزه ها به مبلغ ۳۳۸ میلیارد تومان روبرو بوده ایم. این در حالی است که کل بودجه مصوب این منطقه در سال جاری، ۴۲۸ میلیارد تومان است که نشانگر عملکرد بدون وقفه در هر دو حوزه اجرایی است. همچنین در طی همین مدت زمان، شاهد ۸۸ درصد تحقق بودجه مصوب ۹۰ میلیارد تومانی حوزه هزینه های جاری با رشدی برابر ۳۱ درصد نسبت به مدت زمان مشابه در سال پیش هستیم.

شهردار منطقه ۹ در پایان با اشاره به افزایش دو برابری بودجه پیشنهادی سال ۱۴۰۳ این منطقه به میزان ۸۰۰ میلیارد تومان، خاطرنشان شد: برابر بررسی ها و پیش بینی های به انجام رسیده، بخش اعظم بودجه سال آینده منطقه به میزان ۸۰۰ میلیارد تومان با افزایش ۳۷۲ میلیارد تومانی خود نسبت به سال جاری، یعنی بیشتر از ۸۰ درصد درآمد محقق شده؛ کماکان، به حوزه های فنی و عمرانی و همچنین خدمات شهری اختصاص خواهدیافت که امیدواریم به این ترتیب، گام های بلند و تأثیرگذار بیشتری در مسیر و روند رو به رشد آبادانی و پیشرفت در حوزه استحفاظی منطقه ۹ و ارایه خدمات بهینه و گسترده برداریم.