۹ میلیون بوته گل در تبریز کاشته شد
۹ میلیون بوته گل در تبریز کاشته شد

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: در اجرای طرح استقبال از بهار ۹ میلیون بوته گل در این شهر کاشته شد.

به گزارش عصرتبریز،سیامک آسیایی گفت: برنامه‌های طرح استقبال از بهار از سوی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز از دی ماه سال گذشته آغاز شد و در آستانه عید نوروز با سرعت بیشتری اجرا شد و این روند همچنان ادامه دارد.

وی اظهار کرد: در اجرای این طرح ضمن آماده‌سازی فضا‌های سبز شهری برای اجرای طرح‌های گلکاری به وضعیت عمومی پارک ها، سرویس‌های بهداشتی و نمازخانه‌ها رسیدگی شده و گونه‌های مورد نیاز در واحد‌های گل و گیاه تولید شده است.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری تبریز گفت: اجرای طرح استقبال از بهار و گلکاری در سطح میادین و پارک‌های شهر علاوه بر زیبایی بصری و ایجاد فضای شاداب در سطح شهر در ایجاد سرسبزی محیط شهری نیز نقش بسزایی ایفا می‌کند.

آسیایی ادامه داد: اجرای طرح‌های گلکاری بهاری در سطح شهر و ایجاد ده‌ها فرش گل‌های زیبا و ترکیبی از گونه‌های بهاری چیپس چوب (چوب‌های کوچک رنگی) و شن رنگی در میادین، تفرجگاه‌ها و بوستان‌های شهر موجب افزایش روحیه نشاط و شادابی و سلامت روحی و روانی شهروندان می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بخش زیادی از گل‌های کاشته شده در سطح شهر در مراکز تولید گل و گیاه شهرداری تبریز تولید شده است یادآور شد: با تجهیز مراکز تولیدی گل و گیاه مناطق دهگانه شهرداری تبریز تلاش می‌شود گونه‌های مورد نیاز حوزه فضای سبز در خود گلخانه‌های در اختیار شهرداری تولید شود.