اجرای آزمایشی جمع آوری پسماند در مناطق رعفرانیه و رشدیه
اجرای آزمایشی جمع آوری پسماند در مناطق رعفرانیه و رشدیه
 مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تبریز گفت: از سوم اردیبهشت ماه طرح جمع آوری شبانه پسماند های شهری از جلوی درب منازل بصورت پایلوت در مناطق زعفرانیه و رشدیه آغاز خواهد شد.

به گزارش عصرتبریز، حبیبه هراتی افزود: براساس دستورالعمل ابلاغی وزارت کشور شهرداری تبریز اقدام به حذف تدریجی باکس های جمع آوری مکانیزه زباله کرده ‌است و از این پس طرح جمع آوری شبانه پسماند در تبریز آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان پسماند شهرداری تبریز گفت: از سوم اردیبشهت ماه طرح جمع آوری شبانه پسماندهای شهری در مناطق زعفرانیه و رشدیه آغاز می‌شود و پس از این با اعلام شهرداری در سایر مناطق نیز این طرح را اجرایی خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اکنون شهروندان در هر ساعت از شبانه روز بخواهند زباله خود را در باکس ها قرار می‌دهند اما در این طرح همه روزه از ساعت ۲۱ شب خودروهای سازمان مدیریت پسماند شهری، در محلات تبریز اقدام به جمع‌آوری پسماند از درب منازل خواهند کرد.

هراتی گفت: باکس گذاری در معابر معضلی برای کلانشهر ها شده و علاوه بر شکستگی باکس ها شاهد فعالیت زباله گردها در سطح شهر هستیم اما طرح جمع آوری شبانه سبب تردد آسان خودروها، کاهش ترافیک، کاهش تردد درون‌شهری، ایجاد زیبایی بصری در سطح مناطق دهگانه، انتخاب مسیر آسان و فعالیت در پیک خلوت شهر خواهد شد.

  • خبرنگار: محمد لطفی