سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیاردی در بافت حاشیه‌ نشین تبریز
سرمایه‌گذاری ۶ هزار میلیاردی در بافت حاشیه‌ نشین تبریز

شهردار تبریز از سرمایه گذاری ۶ هزار میلیارد ریالی برای ساماندهی بافت حاشیه‌نشین و مسیر گشایی در این شهر خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، یعقوب هوشیار در بازدید از روند اجرای طرحهای عمرانی شهرک جوانان و قطعات تقاطع غیرهمسطح معلم و پل قراملک افزود: با این میزان سرمایه گذاری، یک هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی در این شهرک و پنج تقاطع غیرهمسطح در سطح شهر با هدف ساماندهی بافت فرسوده احداث می‌شود.

وی با تاکید بر ضرورت حمایت قاطع دولت و همگرایی دستگاه‌های خدمات رسان در احداث شهرک جوانان اظهار کرد: عملیات احداث این واحد‌ها در اجرای سیاست‌ها و اسناد بالادستی ابلاغی از سوی دولت مبنی بر مولدسازی به منظور ساماندهی بافت حاشیه‌نشین و خطرپذیر تبریز اجرا می‌شود.

شهردار تبریز گفت: اجرای طرحهای زیرساختی با رویکرد ترافیکی و ساماندهی بافت‌های پرخطر و حاشیه‌نشین تبریز، گام اساسی شهرداری در اجرای برنامه‌های راهبردی عملیاتی پنج ساله تبریز و سند چشم انداز ۱۲ ساله دور ششم مدیریت شهری است.

هوشیار با عنوان اینکه احداث واحد‌های مسکونی در این شهرک ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، ادامه داد: قرار است این شهرک در ۱۰۹ بلوک با سه طبقه و هر طبقه سه واحد مسکونی احداث شود.

وی با تاکید بر ضرورت هم افزایی بین بخشی دستگاه‌های خدمات رسان با شهرداری تبریز برای اجرا و تسریع در پروژه‌های کلان زیرساختی در تبریز، یادآور شد: پروژه مسکونی شهرک جوانان در راستای سیاست‌های مدیریت شهری در حوزه مسکن ارزان و ایمن و ساماندهی بافت‌های پرخطر و حاشیه‌نشین تبریز توسط شرکت خانه‌سازی پیش‌ساخته اجرایی می‌شود.

طرح مسکن جوانان تبریز در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار به منظور ساماندهی بافت فرسوده و ناکارآمد شهری اجرا می‌شود.

کلانشهر ۱.۸ میلیون نفری تبریز دارای ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار بافت فرسوده است و در حدود ۲۵ درصد جمعیت این شهر در سکونتگاه‌های غیر رسمی و حاشیه شهر زندگی می‌کنند.