احداث زیباترین پیاده راه فرهنگی و انسان محور شهر تبریز درجاده سلامت خیابان آزادی
احداث زیباترین پیاده راه فرهنگی و انسان محور شهر تبریز درجاده سلامت خیابان آزادی
شهردار منطقه 3 تبریز از احداث زیباترین پیاده راه فرهنگی شهر تبریز به طول 700 متر درجاده سلامت ابوریحان حدفاصل چهارراه ابوریحان تا میدان حکیم نظامی خبر داد.

به گزارش عصرتبریز ، علی قاسمی با اعلام این خبر گفت: پس از اتمام عملیات بازسازی وترمیم اساسی فاز اول کانال ایلی سو در خیابان آزادی حد فاصل چهارراه ابوریحان ومیدان حکیم نظامی ، در این مسیر به طول ۷۰۰ متر ودر عرض ۸ متر یکی از زیباترین پیاده راه های فرهنگی وانسان محور از سوی شهرداری منطقه ۳ احداث می شود.

وی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود در این مسیر که تردد عابران را افزایش می‌دهد، لزوم ایجاد تسهیلات مناسب فرهنگی، اجتماعی، تفریحی را دوچندان کرده و مدیریت منطقه را بر آن داشت تا با اجرای طرح‌های نوین شهری رضایت شهروندان را فراهم کند.

شهردار منطقه ۳ تصریح کرد: در این مسیر که قبلا به جاده سلامت معروف بود بنا داریم علاوه بر مناسب سازی و ایمن سازی پیاده روها برای عموم افراد به ویژه افراد کم توان و کهن سالان، اقدامات کم نظیری برای زیبایی نمای بصری با استفاده از نقش رنگ و المان‌های شهری در این پیاده راه به کار گیریم.

قاسمی افزایش جذابیت برای شهروندان را از اولویت‌های این پروژه فرهنگی و تفریحی عنوان کرد و افزود: ایجاد مسیر ویژه دوچرخه سواری، استراحتگاه، افزایش روشنایی و نصب مبلمان‌های زیبای شهری وهمچنین ایجاد مکان های مناسب برای اجرای پرفورمنس های هنری وفعالیت های فرهنگی و کافه های سیار از جمله طرح هایی است که طبق طرح ارائه شده در این مسیر اجرایی خواهد شد.

او با اشاره به اینکه این پیاده راه می تواند به عنوان یک پروژه برندسازی منحصر به فرد، منطقه ۳را به عنوان منطقه ای انسان محور و فرهنگی معرفی کند ، افزود: پیاده راه این مسیر طوری طراحی شده که عابرین پیاده را به استفاده از دیگر فضاهای طراحی شده مثل استراحتگاه ها و..ترغیب خواهد نمود.

شهردار منطقه ۳ ، اختصاص محل های مشخص برای انجام ورزش های گروهی وانفرادی را از دیگر ویژه گی های این مسیر عنوان کرد و افزود: به زودی عملیات اجرایی این طرح شروع خواهد شد.

قاسمی با بیان اینکه در دوره جاری مدیریت شهری تلاش شده تبریز به شهری انسان محور تبدیل شود، افزود: در سال های اخیر چندین پیاده راه در نقاط مختلف منطقه اجرا شده است که از جمله می توان به پیاده راه های سجادیه در خیابان آزادی وهمچنین سیدلر در خیابان امام و.. اشاره کرد