بازگشت پرواز استانبول به تبریز
بازگشت پرواز استانبول به تبریز

پرواز تبریز استانبول که امروز از فرودگاه بین المللی شهید مدنی به ترکیه انجام شده بود به علت نقص فنی به تبریز بازگشت.

به گزارش عصرتبریز، مسئول روابط عمومی اداره کل فرودگاه‌های آذربایجان شرقی اظهار کرد: مسافران پرواز شرکت هواپیمایی آتا که پس از پرواز ساعت ۱۰.۳۰ به فرودگاه تبریز بازگشت همگی سالم و منتظر پرواز دوباره به استانبول هستند. هادی نجاتی ادامه داد: پرواز شماره ۶۶۰۱ شرکت هواپیمایی آتا در مسیر استانبول با ۸۹ مسافر، ساعت ۸.۳۰ صبح امروز فرودگاه تبریز را ترک کرده بود، اما به دلیل نقص فنی در ساعت ۱۰.۳۰ مجدد به فرودگاه تبریز بازگشت.

نجاتی افزود: مسافران پرواز اکنون در سلامت کامل در سالن ترانزیت فرودگاه تبریز مستقر شده اند و طبق اعلام شرکت هواپیمایی آتا، پس از رفع نقص فنی و اطمینان از ایمنی پرواز، به سمت استانبول پرواز خواهند کرد.
آذربایجان شرقی دارای ۲ فرودگاه شهید مدنی تبریز و سهند است.

فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز در شمال غرب شهرستان تبریز با ماموریت ارائه خدمات فرودگاهی، ناوبری و هوانوردی جهت پذیرش پرواز‌های داخلی و بین المللی به منظور حمل و نقل مسافر و بار طراحی و ساخته شده است و بصورت open sky و ۲۴ ساعته عملیاتی است.

به دلیل واقع شدن در مرز و مسیر‌های هوایی بین المللی در ارائه خدمات ناوبری، رادار و هوانوردی به پرواز‌های داخلی و بین المللی به خصوص پرواز‌های عبوری بین المللی (over fly) بیشتر از مبداء و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به مقصد کشور‌های آسیایی جنوب شرقی و آسیای میانه و بالعکس انجام می‌شود.