ثبت عمیق ترین گمانه اکتشافی شمالغرب کشور در مجتمع مس سونگون
ثبت عمیق ترین گمانه اکتشافی شمالغرب کشور در مجتمع مس سونگون
رکورد عمیق‌ترین گمانه اکتشافی شمالغرب کشور به همت سخت‌کوشان امور اکتشافات مجتمع مس سونگون با عمق 1467 متر در معدن مس سونگون ثبت شد.

به گزارش عصرتبریز،به نقل روابط عمومی مجتمع مس سونگون، دکتر محمدجعفر عظمایی مدیر مجتمع مس سونگون با اعلام این خبر گفت: به منظور تعیین موقعیت منابع و تخمین عیار و میزان ذخیره معدن مس سونگون، در مرداد ماه سال جاری گمانه‌ای در پیت معدن طراحی و اجرا گردید که منجر به ثبت عمیق‌ترین گمانه اکتشافی مجتمع مس سونگون به عمق ۱۴۶۷ متر شد.

وی با بیان اینکه این گمانه به عنوان عمیق‌ترین گمانه اکتشافی شمالغرب کشور نیز به شمار می رود، اضافه کرد: همکاران سختکوش من از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا مرداد ماه در ۷ سایت معدنی شمالغرب کشور به میزان ۵۳۵۷۷ متر حفاری انجام داده اند که نسبت به بازه زمانی مشابه سال ۱۴۰۲ ، ۱۵۲۶۴ متر افزایش داشته است.

عظمایی با تاکید بر این که دستاوردهای حاصله با استعانت از الطاف الهی و با تکیه بر خودباوری و همت بلند تیم پر تلاش و متخصص اکتشافات مجتمع به دست آمده است، گفت: این واحد هم اکنون با ۱۹ دستگاه حفاری در معادن و سایت های سونگون، باباجان، تاتلار، پارچاقشلاق، پهناور و سوما مشغول حفاری و اکتشاف هستند.