رضایت ۹۷ درصدی شهروندان از خدمات پست آذربایجان شرقی
رضایت ۹۷ درصدی شهروندان از خدمات پست آذربایجان شرقی
مدیرکل پست آذربایجان شرقی گفت: با اینکه تنها ۴۰ الی ۴۵ درصد مشتریان در نظرسنجی سامانه شرکت میکنند، ۹۷ درصد مشتریان از خدمات پست استان رضایتمندی کامل دارند.
  1. به گزارش عصرتبریز،جواد دباغ صبح روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: ترافیک مرسولات پستی استان در یکسال گذشته به هفت میلیون و ۲۲۴ هزار و ۶۰۰ مرسوله رسید که نسبت به مدت مشابه، ۲۱ درصد افزایش داشته و سهم استان از کشور ۲/۵۵ درصد است.

وی با اشاره به اینکه مجموع وزن مرسولات پستی استان بیش از هشت میلیون تن در سال گذشته بوده است، گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه گذشته ۲۱.۰۹ درصد افزایش داشته است.

دباغ تعداد مرسولات وارده به استان را ۶ میلیون و ۸۸۰ هزار عنوان کرد و گفت: مرسولاتی که در طی یک سال گذشته وارد شبکه پستی استان شده، نسبت به مدت مشابه گذشته ۷/۳۸ درصد رشد داشته است؛ همچنین استان ما استانی مرسوله فرست می‌باشد.

مدیر کل پست استان با بیان اینکه در بستر فضای مجازی قدم‌های خوبی برداشته‌ایم، افزود: با بهره برداری از تایید برخط نشانی محل سکونت در پست استان، در حدود ۲۸۷ هزار سفر درون شهری کاهش یافته که نسبت به مدت مشابه یک سال گذشته ۷۷ درصد رشد داشته‌ایم.

وی همچنین از افزایش برون سپاری خدمات به دفاتر پیشخوان دولت در سال گذشته خبرداد و افزود: امید داریم شاهد حضور صفر درصدی مردم به اداره پست، در جهت احراز نشانی شویم.

دباغ با تاکید بر اینکه کار مفید هر نامه رسان در طی یک سال گذشته ۵ ساعت و ۲۸ دقیقه بوده، بیان کرد: این آمار نسبت به یک سال گذشته، یک و نیم درصد افزایش داشته است.

او سرانه مکانی هر نامه رسان در یک سال گذشته، در پست استان را، ۹۵ مکان بیان کرد و ادامه داد: این رقم در مقایسه با سال قبل که ۸۸ مکان و آدرس بود هشت درصد بیشتر شده و پست استان از این نظر در رتبه هشت کشوری قرار گرفته است.

مدیر کل پست استان، افزود: در یک سال گذشته با ۹۶۷ فروشگاه اینترنتی برای توزیع و دریافت مبالغ عقد قرارداد داشته‌ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد افزایش داشته است.

وی عنوان کرد: میزان تراکنش مالی که از طریق فروش کالاهای اینترنتی و به واسطه اداره پست به سراسر کشور ارسال شده‌اند مبلغی بالغ بر ۲۴۵ میلیارد است که طبق استانداردها و قوانین بانک مرکزی، در وجه شان پرداخت می شود.

دباغ با اشاره به اینکه امید است در روزهای آتی قوانین و مقررات انعقاد قرارداد اینترنتی را تسهیل کنیم، خاطر نشان کرد: با اینکه تنها ۴۰ الی ۴۵ درصد مشتریان در نظرسنجی سامانه شرکت میکنند، از این مقدار ۹۷ درصد مشتریان رضایتمندی کامل دارند.

وی از طرح ژئوکد به عنوان یک پروژه اقتصاد مقاومتی نام برد و افزود: در این طرح برای ۸۴۵ هزار ساختمان در مناطق شهری استان ژئوکد صادر شده و تمامی ۴۱ دستگاهی که به نوعی با املاک سر و کار دارند می توانند از این خدمت نوین استفاده کنند.

وی بیان کرد: تا یک سال آینده، طرح پروژه ژئوکد در اماکن روستایی نیز به اتمام رسیده و دستگاه های خدمت رسان مستقر در کشور با کد پستی ده رقمی شناخته خواهند شد.

مدیرکل پست استان همچنین از فعال شدن سامانه تلفنی ۱۹۳ خبرداد و گفت: مشتریان از طریق این سامانه که به زحمت در استان دوباره فعال شده می توانند انتقادات، شکایات، پیشنهادات و همچنین پیگیری مرسولات را انجام دهند که البته در حال حاضر فقط از طریق تلفن ثابت امکان ارتباط با این شماره فراهم است و در آینده، از طریق تلفن همراه نیز فراهم می شود.

او اضافه کرد: ساعت فعالیت سامانه تلفنی ۱۹۳، از این پس از ساعت ۷ صبح الی ۶ عصر بوده و تمامی مکالمات ثبت و ضبط خواهد شد.

دباغ اظهار کرد: با تلاش و با استفاده از دانش، حرفه و توانمندی استان، دستگاه سورتینگ پس از یک و نیم سال تلاش، از طریق شرکت دانش بنیان مراحل پایانی خود را طی، و تا سه ماه آینده برای اولین بار در کشور در استان ما رونمایی خواهد شد.

وی افزود: تهران با بیش از ۲۷ درصد، شهرهای داخل استان ۱۹ درصد، شهر اصفهان ۵ درصد، استان آذربایجان غربی ۴ درصد، استان خراسان رضوی ۳ درصد و استان فارس استان‌هایی هستند که بیشترین سهم گیرنده مرسوله از آذربایجان شرقی را دارند.

مدیر کل پست استاد با تاکید بر اینکه ما دارای رتبه ۶ در محصولات صادره و رتبه ۵ در محصولات وارده در سطح کشور هستیم، گفت: در طی این مدت ۱۶۸ نفر افزایش نیروی انسانی با عقد قرارداد شرکتی و پیمانکاری داشته‌ایم.