چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شهروند برگزار می شود
چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شهروند برگزار می شود
شهردار منطقه 7 تبریز از برگزاری چهارمین جشنواره استانی تئاتر خیابانی شهروند خبر داد.

به گزارش عصرتبریز،اصغر آدی بیگ روز یکشنبه ۲۲ مهر ماه در نشست خبری خود با اصحاب رسانه که با محوریت چهارمین دوره جشنواره تئاتر خیابانی شهروند برگزار شد گفت: هنهرمندان یکی از اقشار فخیم جامعه هستند که باید مورد حمایت همگان قرار بگیرند که در سال جاری برنامه های گوناگونی جهت بسط فرهنگ و حمایت از قشر فرهنگی صورت گرفته اسن که شهرداری منطقه ۷ نیز در این راستا بر اساس بودجه خود عمل می کند.

شهردار منطقه ۷ افزود: شهرداری منطقه ۷ برای برنامه های فرهنگی خود بودجه ای بالغ بر ۲۰ الی ۲۵ میلیارد تومان در نظر گرفته است که تنها مختص برنامه های فرهنگی، ورزشی و خانوادگی می باشد و برای جشنواره تئاتر خیابانی شهروند نیز ۲۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه خواهد شد.

وی تاکید کرد: شهر و جامعه در کنار پروژه های عمرانی نیاز به نشاط اجتماعی دارد.

دبیر این جشنواره نیز در ادامه عنوان کرد: در نتیجه فراخوان منتشر شده، بعد از بازبینی ۱۲ اثر از شهرهای تبریز، سردرود، اهر، بناب، مرند، ورزقان و بستان‌آباد انتخاب شده است و همچنین، اجرای اثرهای داوری شده در بوستان قرآن از ساعت ۱۱ تا ۱۹:۳۰ عصر برگزار می‌شود؛ همچنین، ۳۶ اثر نمایشی در مقابل ایپک پلاس، پارک شهدای مدافع حرم، سنگفرش فجر، پارک بانوی مهر در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه و در روز جمعه در عون‌بن‌علی از صبح تا عصر برگزار خواهد شد.

امیر مهروند افزود: دکتر مینا اکبری، دکتر هادی ولی پور و حامد شب خیز داوری بخش ابتدایی این جشنواره را بر عهده دارند و در خصوص قالب های این جشنواره نیز موضوعاتی از قبیل سد معبر، دفاع مقدس، کودکان کار، سگ های ولگرد و معضلات اجتماعی و…. در نظر گرفته شده است که تمامی اجرا های خیابانی این جشنواره در منطقه ۷ خواهد بود که از ۲۵ الی ۲۸ مهر ماه برگزار خواهد شد.