دریاچه ارومیه یکی از جاذبه های توریستی بکر منطقه است
دریاچه ارومیه یکی از جاذبه های توریستی بکر منطقه است

احیای دریاچه ارومیه اولویت اول مدیریت ارشد استان است و اخیرا شاهد هستیم که با بازگشت حیات به نگین فیروزه ای ایران این دریاچه به یکی از جاذبه های بکر منطقه تبدیل شده است.

عصر تبریز:  معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی گفت: احیای دریاچه ارومیه اولویت اول مدیریت ارشد استان است و اخیرا شاهد هستیم که با بازگشت حیات به نگین فیروزه ای ایران این دریاچه به یکی از جاذبه های بکر منطقه تبدیل شده است.

صادق پورمهدی امروز در اولین کارگاه بین المللی برند، توسعه گردشگری و هتلداری اسلامی، افزود: از ظرفیت موجود استان در حوزه برندینگ تا به حال به درستی استفاده نشده است ولی در دولت تدبیر و امید برای برندسازری حوزه گردشگری به ویژه در شهرستان ها تصمیم های ویژه ای اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: آثار تاریخی و اشیا و ابنیه هایی که به عنوان برند یک شهر و استان می توانند مطرح شوند به عنوان یک سرمایه اجتماعی باید مورد توجه ویژه قرار گیرند.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره به  ساختارهای برندینگ خاطر نشان کرد: در حوزه برندسازی با بحث زایش، رویش و میرایی روبه رو هستیم و باید به این موضوع توجه داشته باشیم که شاید زاییده شدن یک برند اتفاق بیفتند ولی باید به بحث رویش توجه ویژه ای داشته باشیم تا به مرحله میرایی نرسد.

پورمهدی یادآور شد: بسیاری از بناهای تاریخی و غذاهای خاصی همچون کباب بناب که سال گذشته به ثبت ملی رسید می توانند به عنوان برند آذربایجان و تبریز مطرح شوند.