به گزارش عصرتبریز، علیرضا نوین در گفتوگو با خبرنگاران در رابطه با نرخ بلیت هواپیما، بیان کرد: دولت سوخت را ارزانتر از نرخ واقعی در اختیار شرکتهای هواپیمایی قرار میدهد تا آنها خدمات خوبی به مسافران بدهند اما در عمل چنین چیزی را شاهد نیستیم. شرکتهای هواپیمایی قیمت بلیت را آزاد کردند و بر اساس عرضه و تقاضا قیمتها را تغییر میدهند و خدماتشان هم خیلی رضایت بخش نیست.
وی افزود: قیمتگذاری دست شرکتهای هواپیمایی است و وزارت راه و شهرسازی باید پاسخگو باشد اما اقدام عملی از سوی مسئولین برای کنترل این مساله تاکنون صورت نگرفته است.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی کمبود تعداد هواپیما را از دیگر مشکلات حوزه هواپیمایی دانست و گفت: طی چند ماه گذشته، بعضی از شرکتها، تعدادی هواپیما خریداری و وارد کشور کردهاند اما در مجموع ۱۰۰ هواپیما در خطوط هوایی کشور داریم که فعال هستند در حالی که کشور به ۵۰۰ فروند هواپیما نیاز دارد. از همین ۱۰۰ فروند هواپیما حدود ۳۰ درصد همواره نیاز به بازسازی و تعمیر دارند.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: بعضی از شرکتهای هوایی عنوان میکنند ضررده هستند؛ دلیلش هم این است که قطعات هواپیماها به خاطر تحریم، باید از طریق واسطهها خریداری شود که مشکلات خاص خود را دارد و بعضی از شرکتهای هواپیمایی فقط با ۵ یا ۶ فروند هواپیما کار میکنند و بههمین سبب بعضا پروازهایشان تاخیر دارد.