تبریز در سال ۲۰۱۸ میزبان گردشگران ۵۷ کشور جهان است
تبریز در سال ۲۰۱۸ میزبان گردشگران ۵۷ کشور جهان است
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: ما در سال ۲۰۱۸ میزبان گردشگران ۵۷ کشور جهان هستیم و این اتفاق بزرگی است.

به گزارش عصرتبریز، مرتضی آبدار در نشست مشترک با هیات فعالان صنعت توریسم ترکیه در اتاق بازرگانی تبریز اظهار داشت: تبریز و ترکیه در حوزه صنعت توریسم می‌توانند کمک‌های بزرگی به همدیگر کنند.

وی به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ اشاره کرد و گفت: ما این اتفاق را فرصت کم نظیری برای معرفی تبریز برای کشورهای اسلامی می‌دانیم و گسترش توریسم جزو برنامه‌های راهبردی کشور ماست.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی در ادامه گفت: ما برادری‌مان را ثابت کرده‌ایم و معتقد هستیم این ارتباطات باید دو سویه باشد و چون این فعالیت‌ها بیشتر در بخش خصوصی هست، از طرف دولت اطمینان می‌دهم که ما از بخش خصوصی کشور حمایت خواهیم کرد.

آبدار اضافه کرد: در این مسیر مشکلاتی وجود دارد که دو طرف باید برای حل آن بکوشند و ما امروز برای حل آنها خواهیم کوشید.

وی گفت: ما در تبریز ۲۰۱۸ آماده همکاری با ترکیه در زمینه توسعه زیرساختهای گردشگری هستیم و شما دعوت می‌کنیم برای حضور و سرمایه‌گذاری در بخش صنعت توریسم تبریز به ایران بیایید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: ما در سال ۲۰۱۸ میزبان گردشگران ۵۷ کشور جهان هستیم و این اتفاق بزرگی است و در این زمینه لازم است جلسات فنی و تخصصی دیگری با همکاران ترکیه‌ای‌مان داشته باشیم تا زمینه‌های همکاری دو طرف را روشن‌تر کنیم.

آبدار گفت: ماه آینده تبریز میزبان وزیران گردشگری ۳۸ کشور اسلامی است که این اتفاق را فرصت دیگری برای کمک به رشد صنعت توریسم تبریز و آذربایجان شرقی می‌دانیم.

وی ادامه داد: همه مسئولان استان از همکاری‌های دو طرف حمایت خواهند کرد و همچنین شورای شهر و شهرداری تبریز نیز تدابیر و حمایت‌های ویژه‌ای از همکاری‌های گردشگری بین تبریز و وان اندیشیده‌اند.

انتهای پیام/