نصب تابلوی سنگی نفیس مزین به سیمای ۲۹ سردار شهید آذربایجان در تبریز
نصب تابلوی سنگی نفیس مزین به سیمای ۲۹ سردار شهید آذربایجان در تبریز

شهردار تبریز از نصب تابلوی سنگی نفیس مزین به سیمای سرداران شهید آذربایجان در بلوار ۲۹ بهمن همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد. عصر تبریز: شهردار تبریز از نصب تابلوی سنگی نفیس مزین به سیمای سرداران شهید آذربایجان در بلوار ۲۹ بهمن همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد. به گزارش روابط عمومی شهرداری […]

شهردار تبریز از نصب تابلوی سنگی نفیس مزین به سیمای سرداران شهید آذربایجان در بلوار ۲۹ بهمن همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

عصر تبریز: شهردار تبریز از نصب تابلوی سنگی نفیس مزین به سیمای سرداران شهید آذربایجان در بلوار ۲۹ بهمن همزمان با هفته دفاع مقدس خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی اظهار داشت: تابلو سنگ موزاییکی نفیس از سیمای سرداران شهید آذربایجان که اخیراً توسط یکی از هنرمندان گران‌قدر شهرمان طراحی و اجرا شده، چهارم مهر، همزمان با هفته دفاع مقدس پرده‌برداری می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: این اثر ویژه هنری که با تکنیک سنگریزه اجرا شده، تمثال ۲۹ سردار شهید تبریز را در کنار تصویر امام راحل (ره) دربرگرفته و به شهدای مقاطع مختلف تاریخی، از انقلاب اسلامی تا دفاع مقدس و مدافعان حرم اشاره دارد.

شهردار تبریز با بیان اینکه انعکاس منزلت شهیدان سرافراز و عزیز، باید با فاخرترین و بهترین برنامه‌های هنری مورد توجه قرار بگیرد، اظهار داشت: تبریز در کنار برخورداری پیشینه مفاخر علمی و فرهنگی، شهر سردراران عاشورایی است، از این نصب تابلوی سنگی نفیس مزین به سیمای سرداران شهید آذربایجان در این بخش از شهر، معرف جایگاه ارزشی و انقلابی شهر خواهد بود.

نجفی تصریح کرد: همراهی سیمای بصری شهر و بحث‌های زیباسازی آن با اصول محتوایی و اعتقادی، نقش مهمی در انتقال مفاهیم ارزشی خواهد داشت.

 

استفاده از ۵ میلیون سنگریزه در تابلوی مزین به سرداران شهید آذربایجان

طراح و سازنده تابلوی سنگ نفیس مزین به سیمای سرداران شهید آذربایجان گفت: این تابلو در عرض ۶۰ متر و با استفاده از سنگ ریزه‌های صیقل داده شده در دریا ساخته شده است و ۵ میلیون سنگریزه رنگ طبیعی در آن استفاده شده است.

صابر بقال اصغری افزود: ساخت این تابلو سنگی به مدت یکسال طول کشیده و تمثال اولین شهید انقلاب تا شهید مدافع حرم در آن نقش بسته است.

وی ادامه داد: در این تکنیک که هنر آن به نام تبریز ثبت شده است، از سنگریزه‌هایی که در دریا توسط موج و آب صیقل داده شده‌اند، استفاده شده است و این سنگریزه‌ها از چند هزار رنگ تشکیل شده و به صورت کاملا طبیعی و بدون استفاده از رنگ شیمیایی ساخته شده است.

این هنرمند صاحب نام تبریزی یادآور شد: برای ساخت این تابلوی سنگی حدود ۴ میلیارد ریال هزینه شده و با سفارش و حمایت شهردار تبریز به نتیجه رسیده است.