حکاکی تصویر روی صخره ای در تفرجگاه عینالی تبریز
حکاکی تصویر روی صخره ای در تفرجگاه عینالی تبریز

عصر تبریز: مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز گفت: به منظور زیباتر جلوه کردن تفرجگاه عینالی، تصاویر زیبایی از حیوانات بر روی سنگ های این تفرجگاه حکاکی شد. به گزارش روابط عمومی این سازمان، مسعود برزگر جلالی روز شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به استقبال شهروندان و […]

۸۱۶۶۱۲۸۲-۶۵۴۵۰۹۵

عصر تبریز: مدیرعامل سازمان توسعه و عمران عون بن علی شهرداری تبریز گفت: به منظور زیباتر جلوه کردن تفرجگاه عینالی، تصاویر زیبایی از حیوانات بر روی سنگ های این تفرجگاه حکاکی شد.

به گزارش روابط عمومی این سازمان، مسعود برزگر جلالی روز شنبه با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به استقبال شهروندان و گردشگران از تندیس استاد شهریار که سال گذشته بر روی یکی از صخره های بزرگ تفرجگاه عینالی حکاکی شده است دومین اثر هنری نیز توسط یک هنرمند تبریز بر روی یکی دیگر از صخره های این تفرجگاه نقش بست.

وی گفت: هنر صخره ای نمونه ای مشخص از یک هنر جهانی است که بیشترین سابقه را بین هنرهای شناخته شده دیگر دنیا داراست و یکی از رایج ترین شیوه های بیان پیام ها و فرهنگ های انسان های گذشته است.

برزگر افزود: خلق آثار هنری و نقوشی که بر روی صخره های سنگی تفرجگاه ایجاد می شود به طور یقین برای دوستداران تاریخ، فرهنگ و هنرهای تزیینی، بسیار جالب و دیدنی خواهد بود.

وی با دعوت از هنرمندان تجسمی برای تولید آثار هنری در تفرجگاه عینالی افزود: طبیعت کوهستانی منطقه دارای شرایط مناسب و فرصت خوبی برای خلق آثار هنرهای تجسمی است و می تواند تفرجگاه عینالی را به موزه سنگی هنرهای صخره ای تبدیل و به تقویت جاذبه های فرهنگی و تاریخی تفرجگاه کمک کند.