اراضی منطقه ویژه اقتصادی سهلان از شفافیت بالایی برخوردار است
اراضی منطقه ویژه اقتصادی سهلان از شفافیت بالایی برخوردار است
رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سهلان روز شنبه به همراه کمال خوش پیمان مشاور مدیرعامل در منطقه و جمعی از سرمایه گذاران منطقه با مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان شرقی  به منظور آئین آغاز  ثبت شرکت های منطقه ویژه اقتصادی سهلان دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش عصرتبریز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل منطقه ویژه اقتصادی سهلان، مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان در این نشست گفت: در استان ۱۴۰۰ شرکت ثبت شده است که در هیچ یک از استان های کشور با این حجم صورت نگرفته است و این امر نشان می دهد که استان آذربایجان شرقی در بحث صادرات و واردات با توجه به همجواری با کشورهای اروپایی رو به توسعه است و با توجه به شروع به کار کارخانجات منطقه ویژه در آینده نزدیک، در استان آذربایجان شرقی شاهد تحول صنعتی عظیمی خواهیم بود.

کاظم به پایی گفت: اراضی منطقه ویژه اقتصادی سهلان از شفافیت بالایی برخوردار بوده و هیچ گونه مشکلی در خصوص ثبت شرکت ها بابت انتقال اسناد مالکیت عرصه و اعیان به سرمایه گذاران وجود ندارد.

وی در ادامه افزود: اداره کل ثبت اسناد و املاک با تمام قوا آمادگی خود را جهت هرگونه همکاری لازم برای ثبت شرکت های منطقه ویژه اقتصادی سهلان اعلام میدارد تا استان آذربایجان شرقی در بحث صنعتی و اشتغال زایی جزء استان های نمونه کشور باشد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان آذربایجان شرقی با اشاره به وضعیت شفاف زمین های موجود در منطقه و صدور اسناد مالکیت عرصه و عیان اراضی واگذار شده در سهلان اعلام آمادگی کرده و افزود هیچ گونه منع قانونی برای انتقال اسناد مالکیت وجود ندارد.

به پایی در پایان افزود: چون سرمایه گذاران تکنولوژی کشورهای پیشرفته صنعتی را به کشور منتقل می کنند، باید از سرمایه گذاران حمایت ویژه به عمل آید.

در ادامه این نشست رئیس هیئت مدیره منطقه ویژه اقتصادی سهلان نیز گفت: سرمایه گذاران قبل از شروع واگذاری جهت سرمایه گذاری در سهلان علاقمندی خود را نشان دادند.

حمید قاطع، سهلان را ارزشمند ترین منطقه ویژه  اقتصادی کشور دانست و امکانات ویژه و معافیت هایی که دولت در اختیار سرمایه گذاران در مناطق ویژه میگذارد را  علت این علاقه دانست.

وی مناطق ویژه را از نظر تولید و صادرات نسبت به مناطق آزاد که بیشتر در فروش کالاهای تجاری است بعنوان بهترین موضوع توسعه اقتصادی و اشتغال در کشور دانست و تاکید کرد: تنها راه مبارزه با قاچاق کالا تقویت تولید است و راه تولید و رقابت را حضور سرمایه گذاران در منطقه ویژه اقتصادی بخصوص در سهلان تبریز دانست که برای تولید کننده از هر نظر مقرون به صرفه است.

وی با بیان اینکه به اذعان دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور منطقه ویژه اقتصادی سهلان با استقرار در مسیر جاده ترانزیتی ایران – اروپا، استقرار در مسیر ریلی ایران – اروپا، فاصله ۱۰ کیلومتری تا فرودگاه بین المللی شهیدمدنی تبریز،برخورداری از شانتینگیارد ریلی ( ۵ خط) در منطقه،همجواری با تیرپارک،همجواری با شهرک سرمایه گذاری خارجی، دارا بودن پایانه اختصاصی صادراتی کانتینری، برخورداری از ظرفیت پذیرش ۲ میلیون تن کالا و وجود ۴ باب انبار مسقف محصور، ۹ باب انبار کالای آتش زا، ۶ باب انبار هانگار،بارانداز و آماده بودن تمامی زیر ساختها از بهترین مناطق کشور است.

گفتنی است در این نشست سرمایه گذاران  حاضر در زمینه های تولید و انتظارات خود به  بحث و تبادل نظر پرداختند.