صرفه جویی آب برای نجات دریاچه ارومیه از محورهای تبلیغی مبلغان حوزه علمیه در ماه رمضان
صرفه جویی آب برای نجات دریاچه ارومیه از محورهای تبلیغی مبلغان حوزه علمیه در ماه رمضان

عصر تبریز/رسا: حجت الاسلام قهرمانی گفت: براساس پیش نویس تفاهم نامه مرکز مدیریت حوزه علمیه با استانداری آذربایجان غربی، صرفه جویی و لزوم استفاده بهینه از آب برای نجات دریاچه ارومیه از محورهای تبلیغی مبلغان حوزه در ماه مبارک رمضان است. حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی  با اشاره به […]

عصر تبریز/رسا: حجت الاسلام قهرمانی گفت: براساس پیش نویس تفاهم نامه مرکز مدیریت حوزه علمیه با استانداری آذربایجان غربی، صرفه جویی و لزوم استفاده بهینه از آب برای نجات دریاچه ارومیه از محورهای تبلیغی مبلغان حوزه در ماه مبارک رمضان است.

حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی  با اشاره به پیش نویس تفاهم نامه مرکز مدیریت حوزه علمیه با معاونت عمرانی استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: این تفاهم نامه در راستای بهره گیری از ظرفیت روحانیان و مبلغان برای نهادینه سازی مصرف بهینه آب برای نجات دریاچه ارومیه به امضا می رسد. حجت‌الاسلام قهرمانی با بیان این که نزدیک به هزار نفر طلبه آذربایجان غربی در حد توان خود درگیر این مسأله می شوند، تصریح کرد: بر اساس تفاهم نامه ۲۰۰ نفر از طلاب، اساتید و کادر مرکز مدیریت حوزه های علمیه و همچنین مبلغان هجرت همکاری مستمری با معاونت استانداری آذربایجان غربی خواهند داشت. وی افزود: براساس این تفاهم نامه مدرسان، اساتید و مبلغان حوزه های علمیه در جهت نهادینه کردن اخلاق و روش های استفاده از نعمات الهی به ویژه صرفه جویی در مصرف آب و استفاده بهینه از این نعمت باارزش و تقویت های باورهای دینی و معنوی مشغول امر تبلیغ می شوند. حجت الاسلام قهرمانی با اشاره به همکاری و همدلی مدنظر مقام معظم رهبری اظهار داشت: با دولتمردان در جهت نهادینه کردن اخلاق اسلامی و استفاده بهینه از نعمات الهی همکاری می‌کنیم تا بتوانیم دغدغه های آنان را در بخش تأمین آب و صرفه جویی در آب به جامعه منتقل کنیم تا گامی در جهت احیای دریاچه ارومیه باشد. وی با بیان این که تفاهم نامه همکاری در مرحله آماده سازی پیش نویس است، افزود: حوزه های علمیه منتظر نهایی شدن قرارداد نیست و از ابتدای ماه رمضان با برگزاری جلسات توجیهی برای مبلغان، فعالیت تبلیغی در این باره آغاز شده است. مدیر حوزه های علمیه آذربایجان غربی گفت: مبلغان، مدرسان و طلاب در ماه مبارک رمضان، موضوع آب را در منابر و جلسات سخنرانی قبل و بعد از نماز مطرح و پیامدهای منفی هدررفت این نعمت بزرگ الهی را برای مردم استان تبیین می کنند. حجت الاسلام قهرمانی هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را صرفه جویی در آب و احیای دریاچه ارومیه دانست و افزود: این همکاری‌ها می تواند در ابعاد مختلف ادامه پیدا کرده و تعامل دوجانبه برقرار شود. وی گفت: همکاری  و تعامل  حوزه و معاونت عمرانی استانداری ضمن بهره گیری از توان مالی استانداری جهت امر تبلیغ آموزه های دینی، از پتانسیل حوزه های علمیه نیز در راستای پیاده سازی اهداف دولتمردان در جهت استفاده بهینه از نعمات الهی استقاده می شود.