دبیر مجمع نمایندگان اردبیل:انتقال آب ارس به ارومیه نشدنی است
دبیر مجمع نمایندگان اردبیل:انتقال آب ارس به ارومیه نشدنی است

عصر تبریز: دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل: وزارت نیرو آگاه باشد به هیچ‌وجه انتقال آب ارس به ارومیه در احیای این رودخانه امکان‌پذیر نیست. کمال‌الدین پیرموذن  در گفتگو با فارس، به دنبال اظهارات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل مبنی بر اجازه ندادن […]

۱۸۵۳۵_۴۹۴

عصر تبریز: دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل: وزارت نیرو آگاه باشد به هیچ‌وجه انتقال آب ارس به ارومیه در احیای این رودخانه امکان‌پذیر نیست.

کمال‌الدین پیرموذن  در گفتگو با فارس، به دنبال اظهارات نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اردبیل مبنی بر اجازه ندادن مردم استان به انتقال حق‌آبه مغان برای احیای دریاچه ارومیه اظهار داشت: از وزیر نیرو این مسئله را پیگیری کردیم و آنها اعلام کردند به هیچ‌وجه این گزینه مدنظر آنها نیست.

وی بیان کرد: در دولت تدبیر و امید برخلاف دولت گذشته کارها با یک معیار و ملاک عقلانی و منطقی و تدبیر درست انجام می‌شود و اگر دولت به دنبال چاره‌جویی برای احیا دریاچه ارومیه است به یقین آن را با عقلانیت و محور قرار دادن پروژه‌های قابل اجرا به انجام می‌رساند.

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان اردبیل ادامه داد: به هیچ‌وجه اجازه نخواهیم داد تا انتقال آب ارس به ارومیه انجام شود چراکه این کار را تضعیف حقوق اهالی شمال استان اردبیل می‌دانیم.

پیرموذن درباره انتقال آب از قزل‌اوزن و تأمین حق‌آبه شهرهای جنوبی استان و مرکز استان از این محل بیان کرد: در این زمینه نیز در جلسه‌ای که هفته آینده در وزارت نیرو خواهیم داشت، از سهم استان اردبیل و حق‌آبه آن دفاع خواهیم کرد و اجازه نمی‌‌دهیم این حق و حقوق نیز ضایع شود چراکه این حق و حقوق مسلم اهالی استان اردبیل است تا به اهدافشان دست پیدا کنند.