استخر سر پوشیده دانشگاه تبریز افتتاح شد
استخر سر پوشیده دانشگاه تبریز افتتاح شد
استخر سر پوشیده دانشگاه تبریز در فضای به وسعت بیش از یک هزار و 200 متر مکعب بعد از نوسازی و بازسازی اساسی با حضور جمعی از مدیران، اساتید و کارکنان این دانشگاه افتتاح شد.

سعید اهری‌زاد مدیر تربیت بدنی دانشگاه تبریز در حاشیه بهره‌برداری از این پروژه گفت: مجموعه بزرگ ژیمنازیوم از جمله استخر، با امکانات مختلف در سال ۱۳۷۲ راه‌اندازی شده که تا به امروز هیچ‌گونه تعمیرات اساسی در آن صورت نگرفته بود و با توجه به ایجاد زیرساخت‌ها و امکانات جدید همچنین استانداردهای جدید، بهداشتی، ایمنی، باز سازی و نوسازی آن ضروری بود.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه مطالعات فنی، نوسازی و بازسازی آن از سوی مدیریت امور فنی دانشگاه صورت گرفته است، افزود: کاشی کاری به وسعت یک‌هزار و۵۰۰ متر مربع، مقاوم سازی استخر، دوجداره کردن پنجرها، رنگ‌کاری کلیه سطوح، تعویض کلیه لوله‌های تاسیساتی از جمله گرمایشی و سرمایشی، هواسازی، تعویض فن‌های تهویه و نصب فن‌های قدرتمند سانتریفوژ، نورپردازی، اصلاح پروژکتورها، بندکشی، کف سابی و … از جمله اقدامات صورت گرفته برای تجهیز، نوسازی و بازسازی استخر دانشگاه است.

به گفته وی، تربیت بدنی دانشگاه تبریز در سال ۱۳۳۶ با هدف توسعه و گسترش کلان ورزش در میان اقشار دانشگاهیان به‌وجود آمده و در حال حاضر نیز با داشتن مجموعه ژیمنازیوم، استادیوم و سالن‌های چند منظوره به عنوان یکی از دانشگاه‌های پیشتاز در حوزه توسعه ورزش همگانی و قهرمانی است.

در ادامه مدیر امور فنی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه تبریز نیز با بیان اینکه برای تجهیز و نوسازی این استخر ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شده است، یادآور شد: استخر سرپوشیده دانشگاه تبریز در فضایی به وسعت بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ متر مکعب نوسازی و بازسازی شده و در کنار این نوسازی و بازسازی، استخر کودک هم به وسعت۳۰ مترمکعب ایجاد شده است.

یوسف حسین‌زاده با اشاره به ویژگی‌های مهم استخر کودک افزود: طراحی زیبا، نورپردازی داخل آب و استفاده از آب سیرکوله که به صورت یکنواخت با آب استخر اصلی است و از ویژگی این استخر استفاده از سیستم سیرکوله آب هم دما با استخر اصلی است.

وی ایجاد نور پردازی داخل سالن استخر همچنین نورپردازی درون آب و … را از دیگر اقدمات صورت گرفته بر زیبا سازی این پروژه برشمرد.