رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان مطرح کرد:رتبه برتر آذربایجان شرقی در هنرهای نمایشی در سطح کشور/ «تبریز ۲۰۱۸» در حد یک اسم است! / «کچل اوغلان» نمادی از فولکلور آذربایجان
رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان مطرح کرد:رتبه برتر آذربایجان شرقی در هنرهای نمایشی در سطح کشور/ «تبریز ۲۰۱۸» در حد یک اسم است! / «کچل اوغلان» نمادی از فولکلور آذربایجان
رسانه ها و مطبوعات جزو بازوهای اجرایی در عرصه هنر و تئاتر هستند و با حمایت رسانه ها، انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌شرقی امسال جزو ۳ انجمن برتر ایران پس از استان های تهران و خراسان رضوی انتخاب شد.

عصر تبریز: رئیس انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان شرقی در نشست خبری نمایش تئاتر «کچل اوغلان» در گفتگو با خبرنگاران گفت: رسانه ها و مطبوعات جزو بازوهای اجرایی ما در عرصه هنر و تئاتر هستند و با حمایت رسانه ها، انجمن هنرهای نمایشی آذربایجان‌شرقی امسال جزو ۳ انجمن برتر ایران پس از استان های تهران و خراسان رضوی انتخاب شد.

بابک نهرین با بیان اینکه مردم با فرهنگ تبریز به جایگاه هنر و تئاتر پی برده اند افزود: در سال های اخیر شاهد رشد کیفی و کمی در عرصه تئاتر استان بودیم و به طوری که امسال هر روز ۷ نمایش به روی صحنه می‌رود و این پیشرفت و اعتلا نیز مدیون رسانه ها و بخش خصوصی است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان با اشاره به نمایش «کچل اوغلان» گفت: این نمایش بر گرفته از افسانه های  آذربایجان است که با تلاش و زحمت ۳ ماهه عوامل، ۴۵ بازیگر در آن به ایفای نقش می پردازند.

نهرین افزود: در این نمایش از حضور پیشکسوتان عرصه هنر چون ناصر هاشمی و دانش آموختگان جوان دانشگاهی استفاده کرده ایم.

کارگردان نمایش «کچل اوغلان» گفت:  موسیقی این نمایش برگرفته از آثار «فیکرت امیر اوغلو» است که توسط غلامرضا میرزازاده تهیه شده است.

نهرین نقطه عطف نمایش «کچل اوغلان» را  تلفیقی بودن آن با موسیقی سنتی و حرکات نمایشی برشمرد و گفت: در نمایش های گذشته آن چیزی که مدنظر بود جنبه طنز و خنده‌دار بودن نمایش بود درحالی که در این نمایش سعی کردیم علاوه بر جنبه طنز حرفه ای تر عمل کنیم و نمایش داستان‌محور باشد.

نهرین در پایان با اشاره به برگزاری رویداد «تبریز ۲۰۱۸» و برنامه های این انجمن در این خصوص گفت: «تبریز ۲۰۱۸» وجود ندارد و فقط در حد یک اسم است، ما در این مدت نه می توانیم برنامه ریزی کنیم و نه کسی از ما برنامه ای خواسته است! یک اتفاق نمایشی در شهر تبریز در حال وقوع است در حالی که انجمن نمایشی از آن بی خبر است! انجمن بودجه ای ندارد ولی در عوض اعتبار بزرگی دارد!