شاهد تحولات مثبتی در عرصه تئاتر استان خواهیم بود/ رسانه ها هنر را به جامعه تزریق می کنند
شاهد تحولات مثبتی در عرصه تئاتر استان خواهیم بود/ رسانه ها هنر را به جامعه تزریق می کنند
یکی از شاخصه های توسعه یافتگی فرهنگی جامعه، تعداد سالن های سینما و تئاتر است. قبلا در تبریز فقط سه سالن فعالیت میکرد و اصلا تئاتر معنا و مفهوم خود را از دست داده بود.

ناصر هاشمی هنرمند نام آشنای آذربایجانی در نشست خبری نمایش “کچل اوغلان” در گفتگو با خبرنگاران گفت: ارتباط هنرمندان با رسانه ها مژده روزهای خوب برای استان است زیرا این رسانه ها هستند که هنر را به جامعه تزریق میکنند و باعث ترویج آن می شوند.

وی افزود: یکی از شاخصه های توسعه یافتگی فرهنگی جامعه تعداد سالن های سینما و تئاتر است ولی قبلا در تبریز فقط سه سالن فعالیت میکرد و اصلا تئاتر معنا و مفهوم خود را از دست داده بود.

این بازیگر پیشکسوت در ادامه تصریح کرد: تئاتر در تبریز در حالت اغما و کما قرار گرفته بود و استقبالی از تئاتر در بین مردم وجود نداشت.

وی ضمن ابراز خوشحالی از احیای تئاتر در تبریز گفت: هر روز هفت نمایش در سالن های تئاتر اجرا میشود، این خبر نوید بخش روزهای خوب برای تئاتر و هنر در شهر تبریز است.

وی با بیان اینکه هنر نمایش فقط برای خنداندن مخاطب نیست گفت: نمایش های جدید آقای نهرین سیر داستانی دارد و مخاطب افت و خیز، اوج و گره در نمایش را شاهد خواهد بود.

هاشمی ابراز کرد: بهره گیری از هنرمندان جوان و پیشکسوت از نقاط قوت نمایش “کچل اوغلان” می باشد از این به بعد شاهد تحولات مثبتی در نمایش های تئاتر تبریز و سیر صعودی در این مسیر خواهیم بود.

ناصر هاشمی ضمن تاکید بر این نکته که تجزیه گروه ها به معنی تضعیف نیست، افزود: زمانی ما تنها گروه تئاتر در استان بودیم و به تدریج گروه ها اضافه شدند. باید به نیمه پر لیوان نگاه کنیم و از زیاد شدن گروه ها استقبال کنیم.

وی با یادآوری اینکه زمانی مادرها و مادر بزرگها برای فرزندان خود داستان تعریف میکردند گفت: الان مادرها سرشان گرم تلگرام است.ما صاحب فرهنگ و تمدن چندهزارساله هستیم و رسالتمان اینست که آن را به جامعه معرفی و به نسل آینده منتقل کنیم.

این هنرمند استان در پایان سخنان خود گفت: فیلم “حئیوان” و “ائو” دو فیلمی هستند که به زبان ترکی ساخته شده اند و در کل دنیا صدا کرده اند، وظیفه ما این است که با حمایت از چنین آثاری زمینه را برای ساخت فیلم های بعدی آماده کنیم.