رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز: هیچ فردی حق استفاده ابزاری از دانشگاه آزاد اسلامی را ندارد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در تبریز: هیچ فردی حق استفاده ابزاری از دانشگاه آزاد اسلامی را ندارد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هیچ فردی نمی‌تواند دانشگاه آزاد اسلامی را به ابزار سیاسی تبدیل کند زیرا این دانشگاه متعلق به هیچ فرد، طایفه، گروه نیست و استقلال دانشگاه را از هر گونه وابستگی اعلام کرده‌ایم.

به گزارش عصر تبریز و به نقل از فارس، فرهاد رهبر صبح امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: مراسم معارفه و تودیع یک فرصتی برای قدردانی از زحمات خادمان و سپردن مسوولیت به عهده یک خادم دیگر است.

وی با تاکید به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی افتخار جمهوری اسلامی ایران است، گفت: این دانشگاه با تائید مقام معظم رهبری از یک نهال به درخت تنومند تبدیل شده و از این رو فرصتی است تا از خادمان این مجموعه تشکر کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه دانشگاه آزاد اسلامی امروزه توانسته گوی سبقت از سایر دانشگاه‌ها گیرد، گفت: این افتخاری است که اساتید و دانشجویان آفریده‌اند که با دانشگاه‌های دیگر به رقابت می‌پردازد.

وی یادآور شد: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی ۵.۷ میلیون نفر فارغ التحصیل تحویل جامعه داده که از این مقدار سهم استان آذربایجان شرقی ۳۰۶ هزار نفر است که افتخاری برای استان است.

رهبر اضافه کرد: تربیت کادر اولین ماموریت دانشگاه آزاد اسلامی در زمان عطش تحصیل و توانمند شدن در دانش بود که الحمدالله به این ماموریت رسیده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه ماموریت نسل دوم دانشگاه آزاد اسلامی را در امر پژوهش، فعالیت و خدمات مطرح کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه پژوهش در بین دانشگاه‌های کشور رتبه اول را کسب کرده و این افتخاری است که به لحاظ تعداد مقاله و کتاب رتبه اول کسب کرده و دیگر دانشگاه‌ها با فاصله زیاد در رتبه‌های دیگر قرار دارند.

وی تاکید کرد: با بهره‌گیری از علم، دانش و نوآوری باید و توانست مسائل و مشکلات را حل کرد و اگر در این امر دانشگاه‌ها نتوانند حلال باشند مشکلات باقی خواهند ماند.

رهبر گفت: دانشگاه آزاد اسلامی برای حل مسئله مردم و کمک به دولت تمام توان خود را به کار گیرد زیرا امروز دنیا با علم، دانش و ثروت آفرینی پیش می‌رود و ما نیز این روند را پیش خواهیم گرفت.

رهبر با اشاره به شرایط ژئوپلیتیک استان آذربایجان‌شرقی از نظر صنعتی و تجاری و مرزهای مشترک ، بیان کرد: تبریز در این موضوع می‌تواند در حل مسائل و مشکلات مردم و کشور پیشقدم شود.

وی بیان داشت: امروز ماموریت دانشگاه در عرصه دانش و اقتصاد مقاومتی، بهره‌گیری از دانش به منظور حل اقتصاد کشور است که جدیت همه را می‌طلبد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به لوگوی این دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه طبق آن دو بال دو وظیفه دارد که یک بال علم و بال دیگر فرهنگی است که بدون یکی از این بال‌ها پیشرفتی حاصل نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: باید بین کارکنان و اساتید این دو بال وجود داشته باشد تا به قله‌های پیشرفت دست یافت.

رهبر ابراز کرد: همه سرپرستان دانشگاه آزاد اسلامی مدیون کسی نبوده بلکه با درایت خود و با انتخاب بهترین‌ها در واحدهای استان عمل می‌کنند و به هیچ وجه تحت فشاری هیچ مجموعه و گروهی قرار نمی‌گیرند.

وی افزود: هیچ فردی نمی‌تواند دانشگاه آزاد اسلامی را به ابزار سیاسی تبدیل کند زیرا این دانشگاه متعلق به هیچ فرد، طایفه، گروه نیست و استقلال دانشگاه را از هر گونه وابستگی اعلام کرده‌ایم.

رهبر با تاکید به اینکه کاهش تعداد دانشجو با تدبیر حل می‌شود، ادامه داد: ما در همه استان‌ها شاهد کاهش تعداد دانشجو هستیم و استان آذربایجان‌شرقی که خود از سردمداران دانشگاه در کشور هست باید، بتواند با کمک، همدلی و همراهی همه اساتید برای اعتلای دانشگاه آزاد اسلامی تلاش کند.