تراکتور قهرمان قانونی فصل گذشته لیگ برتر است
تراکتور قهرمان قانونی فصل گذشته لیگ برتر است

به گزارش عصر تبریز، پس از افشاگری های مهدی طارمی، بازیکن سابق پرسپولیس در برنامه نود و اعتراف بر جعلی بودن قرار داد خود با باشگاه پرسپولیس و رای صادره از سوی فیفا که هر دو طرف محکوم و محروم شده بودند؛ طبق ماده ۴-۷۴ آیین نامه سازمان لیگ می‌بایست همه‌ی بازی هایی که طارمی […]

به گزارش عصر تبریز، پس از افشاگری های مهدی طارمی، بازیکن سابق پرسپولیس در برنامه نود و اعتراف بر جعلی بودن قرار داد خود با باشگاه پرسپولیس و رای صادره از سوی فیفا که هر دو طرف محکوم و محروم شده بودند؛ طبق ماده ۴-۷۴ آیین نامه سازمان لیگ می‌بایست همه‌ی بازی هایی که طارمی در آن به میدان رفته ۳ بر صفر به نفع حریفان تغییر کند.

در این صورت طبق جدول رده بندی شاید خیلی ها تصور کنند استقلال به واسطه نایب قهرمانی فصل گذشته قهرمان خواهد شد در صورتی که استقلال در دربی فصل گذشته توانسته بود پیروز شود و سه امتیاز بازی را بدست آورد ولی تراکتور سازی از پرسپولیس شکست خورده بود.

با توجه به اختلاف یک امتیازی استقلال با تراکتورسازی؛ تراکتور بالاتر از استقلال قرار خواهد گرفت و قهرمان قانونی لیگ سال گذشته خواهد شد.

حال باید دید فدراسیون فوتبال قوانین مصوب را به اجرا خواهد گذاشت یا برای بدست آوردن دل هواداران پرسپولیس، همچون گذشته حق هواداران تراکتور پایمال خواهد شد.

چنین اتفاقی پیش از این در فوتبال ایتالیا رخ داده؛ سال ۲۰۰۶ و پس از قهرمانی ایتالیا در جام‌جهانی، رسوایی بزرگ مالی، تبانی در داوری‌ها و نتایج بازی‌های سری آ در نهایت منجر به سقوط یوونتوس قهرمان به سری ب و دسته پایین‌تر گردید تیم نایب‌قهرمان یعنی آث میلان نیز با کسر امتیاز مواجه شد تا قهرمانی به تیم سوم یعنی اینترمیلان برسد.

 

نگارنده: تورج حاجی‌آقایی