حقوق‌های نابرابر در شهرداری رواج دارد
حقوق‌های نابرابر در شهرداری رواج دارد
عضو شورای شهر تبریز با تاکید به اینکه در شهر برخی حقوق‌ها بسیار کم و برخی حقوق‌ها زیاد است، تصریح کرد: حقوق‌های نابرابر در شهرداری رواج دارد.

به گزارش عصر تبریز، محرم محمدزاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در تبریز اظهار کرد: موضوع کاهش اضافه‌کاری کارگران و کارکنان شهرداری تبریز در شورای شهر مطرح نشده و بنده نیز این موضوع را به صورت نقل‌قول شنیده‌ام.

وی افزود: اگر طرح کاهش یا حذف اضافه‌کاری مطرح باشد، همه اعضای شورای شهر با آن مخالفت خواهند کرد.

عضو شورای شهر تبریز با تاکید به اینکه براساس آمارهای منتشره، برخی حقوق‌ها بسیار کم و برخی زیاد است، تصریح کرد: افرادی که حقوق کمی دارند، با این اضافه‌کاری‌ها به یک حقوق نسبی می‌رسند و کاهش یا حذف آن اجحاف در حق کارکنان است.

وی اذعان داشت: اضافه‌کارها در هر نهاد و سازمانی فرق دارد به طوریکه کارمند یک حقوق مکفی دریافت می‌کند و در کنار آن برحسب میزان کارش، اضافه کار می‌گیرد و اضافه کار نیز بر حسب تعداد ساعت کار مفید به فرد تعلق می‌گیرد و برای افرادی که کاری نمی‌کنند، هیچ پولی نباید اختصاص یابد.

محمدزاده با اشاره به اینکه در شهرداری حقوق‌ها نابرابر است، افزود: برای نمونه حقوق مدیر و مسوول بالا است و حقوق کارمند و کارگر حداقل حقوق هست که گاهاً با احتساب ۱۵۰ ساعت اضافه‌کار پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه حقوق ثابت کارگران شهرداری با ۱۵۰ ساعت اضافه‌کاری را با افرادی که بالای ۴ میلیون حقوق می‌گیرد، یکی می‌بینند.

عضو شورای شهر تبریز اذعان داشت: در اضافه‌کار نیاز به همسان‌سازی وجود دارد تا حقوق‌ها به یک تعادل برسد به عبارتی باید بین حقوق‌های کم و حقوق‌های زیاد تعادل ایجاد کرد.

وی بیان کرد: بعد از تعادل حقوق‌ها، باید به فکر اضافه‌کار باشیم و در حقیقت اضافه‌کار باید به افرادی تعلق گیرد که واقعاً کار مفید انجام می‌دهند.

عضو شورای پنجم تبریز با تاکید به اینکه اضافه‌کاری حق افرادی است که علاوه انجام وظیفه در ساعت مشخص، در زمان استراحت نیز کار کرده و در قبال آن کار نیز پول می‌گیرد، افزود: چرا باید به افرادی که شبانه‌روزی زیر باران و برف خدمت می‌کنند، با افراد دیگر حقوق برابر و اغلب کمتر تعلق گیرد، این دور از انصاف است.

وی ابراز کرد: اولاً باید همسان‌سازی حقوق انجام گیرد و سپس کلمه اضافه‌کار برای برخی‌ حذف شود به طوریکه  فردی که واقعاً کار مفید انجام دهد، اضافه‌کار دریافت کند نه اینکه هر کسی بتواند اضافه‌کاری بگیرد.

محمدزاده با اشاره به اینکه برخی‌ کلمه اضافه‌کار را بر سر زبان‌ها انداختند و روی فیش حقوق نیز نوشته می‌شود، گفت: با حذف و کاهش اضافه کاری‌ها راه به جایی نخواهیم برد بلکه باید حقوق‌ها ترمیم یابد و سپس اضافه‌کاری شامل  افراد با کار مفید شود.

عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه اگر بنا به حذف اضافه‌کاری‌هاست، ابتدا از خود مدیران با حقوق‌های بیش از ۴ یا ۵ میلیون آغاز کنند، گفت: برای نمونه می‌توان کاری کرد که افراد با حقوق بیش از یک میزان تعیین شده، شامل اضافه‌کاری نشوند و افرادی زیر یک حقوق مشخص شامل اضافه‌کاری شوند.