شعر، زبان هر کشور و نمایان‌گر تاریخ و تمدن آن است/ پیشنهاد دعوت از روسای جمهور برای تبریز ۲۰۱۸ به وزارت امور خارجه
شعر، زبان هر کشور و نمایان‌گر تاریخ و تمدن آن است/ پیشنهاد دعوت از روسای جمهور برای تبریز ۲۰۱۸ به وزارت امور خارجه

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: شعر، زبان هر کشور و نمایان‌گر تاریخ و تمدن آن است و کشور ما نیز مملو از چنین افتخاراتی است.

به گزارش عصر تبریز، مجید خدابخش امروز در حاشیه اختتامیه جشنواره شعر فجر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با اشاره به اهمیت شعر که گواه تمدن تاریخی و اسلامی کشور است، اظهار کرد: با برگزاری جشنواره شعر فجر در تبریز، میزبان شاعران از داخل و خارج کشور بودیم که همه دور هم جمع شده و تبادل افکار روی اهمیت شعر انجام گرفت.

وی افزود: رویداد تبریز ۲۰۱۸ بهانه‌ای شد تا بتوانیم میزبان شاعران زیادی از ممالک دیگر باشیم و البته این برنامه‌ها در طول سال ۲۰۱۸ برگزار خواهد شد.

استاندار آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: شعر، زبان هر کشوری است و نمایان‌گر تاریخ و تمدن آن است و کشور ما نیز پر از چنین افتخاراتی است.

وی اذعان داشت: در سال ۲۰۱۸ طبق برنامه‌ریزی قرار بر برگزاری هفت رویداد بین‌المللی و ورزشی هستیم که دو هفته پیش کشتی جام جهان پهلوان تختی در تبریز برگزار شد.

خدابخش ادامه داد: البته رویدادهای فرهنگی نیز در تبریز برای سال ۲۰۱۸ پیش‌بینی شده است و باید بتوانیم در سال ۲۰۱۸ از ظرفیت‌های مختلف تبریز حرف زده و آن را معرفی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: دعوت از همه و نشان دادن تاریخ کهن تبریز همچنین ورق زدن تاریخ آن از جمله راهکارهایی هستند که می‌توان در سال ۲۰۱۸ برای معرفی تبریز استفاده کرد.

استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه کشور دارای رابطه سیاسی عالی با کشورهای دیگر است، گفت: در راستای توسعه ارتباط با کشورهای دوست و همسایه از جمله جمهوری آذربایجان که با آن رابطه خوبی داریم، می‌توان به واسطه رویداد ۲۰۱۸ این رابطه را گسترده‌تر کرد.

وی ابراز کرد: دعوت از روسای جمهور در تبریز ۲۰۱۸ به عهده وزارت امور خارجه خواهد بود و ما هم پیشنهاد دعوت را داده‌ایم ولی به عنوان استاندار از همه روسای کشورها که توانایی دارند در تبریز ۲۰۱۸ شرکت کنند، دعوت می‌کنم که میهمان تبریزی‌ها شوند.

 

انتهای پیام/