نقش تولیدکنندگان داخلی در بروز مشکلات صنعت کفش چیست؟
نقش تولیدکنندگان داخلی در بروز مشکلات صنعت کفش چیست؟
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: عوامل مختلفی در زمینه بروز مشکلات پیش آمده در صنعت تولید کفش کشور وجود دارد اما آنچه که در این میان مورد غفلت قرار گرفته نقش خود افرادی است که در این صنف مشغول هستند.

به گزارش عصرتبریز، محمدحسین فرهنگی در خصوص مشکلات و تعطیلی واحدهای تولید کفش در کشور، اظهار داشت: عوامل مختلفی در زمینه بروز مشکلات پیش آمده در صنعت تولید کفش کشور وجود دارد اما آنچه که در این میان مورد غفلت قرار گرفته نقش خود افرادی است که در این صنف مشغول هستند یعنی تولیدکنندگان و عرضه کنندگان کفش تولید داخل.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از آفت‌ها و آسیب‌هایی که در بازار کشور وجود دارد این است که هنوز به تمامی مسائل دولتی نگاه می‌شود، گفت: به عبارت دیگر منتظر هستیم که در همه زمینه‌ها دولت اقداماتی را داشته باشیم در حالی که بازار رقابت امروزه فارغ از دخالت دولت‌ها است.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید در اندیشه اصلاح رویه‌ها و رفع مشکلاتی باشد که با آنها دست و پنجه نرم می‌کند، ادامه داد: در این راستا اگر سیاست‌هایی را مطالبه می‌کنند بهتر است به دولت و مجلس منعکس کنند، اینکه انتظار داشته باشند دولت و مجلس بازار را اداره کنند شدنی نیست.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر اقدامات مثبتی در زمینه رفع مشکلات صنعت کفش صورت گرفته و دولت واردات کفش را محدود کرده است،عنوان کرد: متاسفانه بعضی از تولیدکنندگان برای حفظ بازار خود تلاش کرده‌اند و زمینه را برای ارائه محصولات بهتر با قیمت مناسب فراهم نکرده‌اند و با ایده‌آل‌ها فاصله داریم.

وی با اشاره به اینکه به‌عنوان مثال کفش طبی از کالاهایی است که بازار مناسبی دارد اما سازندگان آن هیج علاقه‌ای به تنوع در شکل ظاهری ندارند و از روش‌های کارآمد موجود جهان مانند قالب‌های الکتریکی و دقیق بهره نمی‌گیرند، ادامه داد: در نتیجه کار ارزشمند تولیدکنندگان داخلی که در بازار زمینه مناسبی دارد، از کشش و فروشش مناسبی برخوردار نیست.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه برندسازی‌ می‌تواند نه تنها در داخل بلکه زمینه را برای صادرات ایجاد کند، خاطرنشان کرد: طبقه‌بندی کفش‌های ارزان قیمت، متوسط و گران قیمت باید به صورت شفاف مشخص باشد که کفش‌ها چرا ارزان و چراگران هستند، این قبیل مشکلات را باید اتحادیه‌های صنفی پیگیری کنند نه دستگاه‌های اجرایی و نمایندگان مجلس شورای اسلامی.

انتهای پیام/