سهم درمان معتادان متجاهر از اعتبار ۷هزار میلیاردی چقدر است؟/ ساماندهی زنان معتاد در پی اجرای طرح توانمندسازی زنان
سهم درمان معتادان متجاهر از اعتبار ۷هزار میلیاردی چقدر است؟/ ساماندهی زنان معتاد در پی اجرای طرح توانمندسازی زنان

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با بیان‌ اینکه سهمی از اعتبارات تعیین‌‌شده در بودجه ۹۷ به ساماندهی معتادان متجاهر اختصاص می‌یابد از اجرای طرح توانمندسازی زنان به‌ عنوان راهکاری برای حمایت از زنان معتاد خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، زهرا ساعی با اشاره به روند ساماندهی زنان معتاد متجاهر گفت: ما به طور مداوم در حال رایزنی با دستگاه‌های متولی ساماندهی این افراد همچون نیروی انتظامی و سازمان بهزیستی هستیم تا برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو درمجلس شورای اسلامی، ادامه داد: البته بخشی از مشکلات موجود در روند ساماندهی این افراد به کمبود اعتبارات لازم برای تامین اماکن و تجهیزات لازم به منظور نگهداری این افراد برمی‌گردد، از سوی دیگر تداوم اجرای طرح توانمندسازی زنان از جمله اقداماتی است که در این مورد باید بدان توجه شود.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی زنان معتاد متجاهر دشوارتر از مردان است تصریح کرد: بی‌تردید ساماندهی زنان معتاد که آسیب‌پذیرتر از مردان هم هستند تنها با چند ماه نگهداری از آنها امکانپذیر نیست، چرا که به محض اینکه رها شوند مجدد به معضل اعتیاد آلوده خواهند شد، ضمن اینکه این افراد به دلیل طرد شدن از سوی خانواده از نظر عاطفی نیز با مشکلات بسیاری مواجه می‌شوند.

ساعی تاکید کرد: هم‌اکنون برای ساماندهی زنان معتاد متجاهر برنامه‌ریزی برای اجرای طرح توانمندسازی زنان از اهمیت بسزایی برخوردار است تا در پی آن این افراد بعد از اینکه از دام اعتیاد رها شدند، بتوانند مشغول به کار شده و به آغوش جامعه بازگردند و این در حالی است که هنوز بستر لازم برای اجرای این طرح آماده نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم، در بیان سایر عواملی که مانع از ساماندهی کامل زنان معتاد متجاهر می‌شود اظهار کرد: به غیر از کمبود منابع به منظور تامین اعتبارات این بخش، موازی‌کاری دستگاه‌ها نیز یکی دیگر از علل مهم نبود بستر لازم برای اجرای طرح توانمندسازی زنان به‌ویژه برای افرادی است که به دلیل اعتیاد بی‌سرپناه هستند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس، با تاکید بر اینکه در لایحه بودجه ۹۷ اعتباراتی برای ساماندهی این افراد پیش‌بینی شده است یادآورشد: در تبصره ۱۴ بودجه ۹۷ در حوزه رفع آسیب‌های اجتماعی هفت هزار میلیارد تومان برای کاهش فقر مطلق از طریق افزایش یارانه نقدی خانوارهای کم درآمد، تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در نظر گرفته شده که از این میزان ردیفی برای جمع‌آوری و توانمندسازی معتادان متجاهر نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/