تحقق ۸۳ درصدی بودجه شهرداری سردرود در سال ۱۳۹۶
تحقق ۸۳ درصدی بودجه شهرداری سردرود در سال ۱۳۹۶
شهردار سردرود از تحقق ۸۳ درصدی بودجه شهرداری سردرود در سال ۹۶ خبر داد.

به گزارش عصرتبریز، یعقوب فتح اله زاده سردرودی با اعلام اینکه بودجه پیش بینی شده برای سال ۱۳۹۶ مبلغ صد و سی و هفت میلیارد ریال بود، اظهار داشت: بیش از یازده میلیارد و پانصد میلیون ریال این مبلغ از محل درآمدهای عمومی شهرداری و مساعدت‌های دولتی وصول شده است.

وی ادامه داد: مبلغ ۵۴/۵۴۱/۰۰۰/۰۰۰ ریال از محل مساعدت‌های دولتی و  ۶۰/۶۴۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال از محل درآمدهای عمومی شهرداری سردرود جذب و وصول شده است.

شهردار سردرود گفت: درباب هزینه ها نیز طی سال گذشته ۷۰/۳۳۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال صرف هزینه های اداری و شهری شده است که مبلغ ۱۸/۵۹۰/۰۰۰/۰۰۰ ریال به آسفالت معابر اصلی و فرعی و لکه گیری پرداخت شده و مبلغ ۳۴/۹۲۲/۰۰۰/۰۰۰ ریال نیز صرف پروژه های عمرانی شامل تملک اراضی و املاک، احداث فضای سبز، احداث ساختمان آتش نشانی، دفع آب های سطحی، آبشار پارک مره خونی و غیره شده است.

فتح اله زاده با اشاره به درآمدهای عمومی شهرداری افزود: این درآمدها عمدتا از ردیف صدور پروانه ساختمانی، عوارض و جرایم ماده ۱۰۰، عوارض نوسازی و کسب و پیشه حاصل می شود که متاسفانه آنچنان که بایسته و شایسته است توفیقی حاصل نشده و انتظار می رود تمامی شهروندان سردرودی با پرداخت بدهی خود به شهر و شهرداری نقش خود را در توسعه عمرانی و زیبایی شهرشان ایفا نمایند.

وی متذکر شد: با این نگرش در سال ۹۶ فقط ۵۱ فقره پروانه ساختمانی صادر شده و ۲۳۱ فقره نیز پرونده ماده ۱۰۰ تشکیل یافته که متاسفانه ۱۱۹ مورد آن رای تخریب و ۱۱۲ مورد آن رای ابقا و جریمه دارند که این امر باز هم کمک چندانی به حل مشکل شهروندان و جذب درآمد برای شهرداری نمی کند.

فتح اله زاده خاطرنشان کرد: در نیمه دوم سال ۹۶ با تلاش مضاعف تک تک کارکنان شهرداری و شورای اسلامی شهر، شاهد وصول میزان بیشتری از مطالبات راکد شهرداری از بدهکاران بودیم بطوریکه با مدیریت و انضباط مالی توانستیم مطالبات پیمانکاران و حقوق و مزایای کارکنان را بموقع پرداخت کنیم.

وی در پایان گفت: ضمن تقدیر و تشکر از اعضای محترم شورای اسلامی و کارکنان ستادی و عملیاتی شهرداری و نیز شهروندانی که با حس وظیفه شناسی در تمامی مواقع در کنار ما بودند، امیدوارم در طول سال ۹۷ هم که سالی سخت از نظر مالی و اقتصادی برای کشور و شهرمان خواهد بود ما را در تمامی زمینه ها همراهی و یاری نمایند.

انتهای پیام/